2014. május 26., hétfő

Mini pizzák padlizsánból

Ezt a receptet a hétvégén tanultam a lánytesómtól, Kingától, ő várt ilyen vacsorával engem szombat este, mikor nála voltam, isteni illatok terjengtek a konyhában a sütőből :) Nagyon, de nagyon finom volt, így ma már nálam is elkészült most éppen ebédre, de kitűnő reggelinek, vagy ahogy mi ettük vacsorának is. Egészséges, gyorsan elkészíthető s ráadásul finom is. Köszi a receptet Kinga :)


Hozzávalók (2 személy részére): 1 nagy padlizsán, 15 dkg csirkesonka(gépsonka), 1 paradicsom, 1 zöldhagyma, 1 kisebb piros paprika,10 dkg sajt, 5 - 6 evőkanál tejföl, só, bors, friss és szárított bazsalikom, 3 - 4 evőkanál olívaolaj.
Elkészítése: A csirkesonkát kockára vágjuk, kevés olajon kissé megpirítjuk. A padlizsánt megmossuk, vastagabb karikákra vágjuk. A paradicsomot és a paprikát szintén megmossuk, a paradicsomot vékony karikákra, a paprikát kockára vágjuk. A hagymát a szárával együtt finomra aprítjuk. A sajtot lereszeljük.
A felkarikázott padlizsán mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk, megszórjuk szárított és finomra aprított friss bazsalikommal és mindenik tetejét megkenjük 1 teáskanál tejföllel. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, a papírt megkenjük kevés olívaolajjal, s ráhelyezzük az előkészített padlizsánokat. Ezután ráhalmozzuk a feltétet a szeletekre: kevés reszelt sajttal kezdjük, a paradicsommal folytatjuk, ráhelyezzük a megpirított csirkesonkát, a paprikát, a hagymát, s a tetejére ismét reszelt sajtot szórunk. Előmelegített sütőben alacsony lángon 20 - 25 perc alatt megsütjük.

9 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez nagyon tetszik nekem :-)

María írta...

Kati, ez isteni. Ki fogom próbálni!!

Monika írta...

Hú,de jó,köszönöm!!! Elmentettem.:)

Monika írta...

Hú,de jó,köszönöm!!! Elmentettem.:)

Okki írta...

Nagyon gusztusos! :)

Éva írta...

Nagyon finom lehet, guszta!

Blogkonyha írta...

Én is elmentem! Tetszik. Gondolom a cukkini jó ropogós alatta...Guszta!

Seffer Lilla írta...

De jól hangzik, ötletes!

teller-cake írta...

Ez nagyon-nagyon tetszik, fantasztikus ötlet!!! Kati, már akartam tőled kérdezni, hogy tudsz róla: ha megjegyzést akarok írni akkor a kis ablak helyett először a Tshibo honlapja ugrik fel? Már Takarékos konyha Évánál is tapasztaltam ezt és őt (is) bosszantja a dolog. Zs.