2014. április 27., vasárnap

Tejföles nyúlmáj kölessel

Mind a nyúlmáj, mind a köles különleges alapanyag, legalábbis számomra, nyúlmájat igaz már többször is készítettem, kölest most először, de ízlett, lesz még folytatása.


Hozzávalók (2 személyre): kb. 30 dkg nyúlmáj (két nyúl mája), 12 dkg köles, 3 hagyma, 5 dkg füstölt szalonna, fél citrom leve, 3 dl tejföl, só, bors, kis csokor petrezselyemzöld és metélőhagyma, 5 – 6 evőkanál olaj,  tej a máj kiáztatásához.
Elkészítése: A májat kiáztatjuk a tejben, vízzel leöblítjük, megtörölgetjük, megszórjuk kevés borssal, megtűzdeljük a  csíkokra vágott szalonnával, és kevés forró olajban körbesütjük.A hagymát vékonyra szeleteljük, a máj mellé tesszük, fedő alatt, saját levében addig pároljuk, amíg a beleszúrt fogvájó nyomán, a májból nem jön ki véres lé. Amikor megpuhult a májat megsózzuk, ráöntjük a citromlevet és a tejfölt, összeforraljuk.
A kölest átmossuk, megsózzuk, kb 3 – 4 dl meleg vizet töltve rá puhára pároljuk. 2 hagymát finomra aprítunk, kevés forró olajon megdinszteljük, hozzáadjuk a megpuhult kölest, átforgatjuk, megszórjuk a finomra aprított petrezselyemzölddel és metélőhagymával. A tejföles májat a kölessel tálaljuk.
Megjegyzés: a köles az egyik legősibb termesztett gabonafélénk, fogyasztása nagyon ajánlott, hisz nagyon magas a rosttartalma és könnyen emészthető, ezért tisztító hatása van.

7 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Hmmm, ezt én is tudnám szeretni :)

Hankka írta...

Nagyon jól hangzik a hús és a köret is, guszta! :)

Barbi konyhája írta...

A köretet már próbáltam és nem szerettem meg, én a bulgurt imádom, és a nyúlmájadat nagyon szívesen megenném! :)

Barbi konyhája írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Barbi konyhája írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
ingyom bingyom írta...

Nem is tudom hol kapnék nyúlmájat, de nagyon guszta a leírás Kati!
Az az áztassuk be meddig tart?
Puszil Mariann!

Kati írta...

Lilla Seffer, meghiszem azt :) Köszi:)

Hankka, köszönöm:)

Barbi, a köles nekem is furcsa volt kicsit, nem az íze, hanem az állaga, kicsit száraz volt még így is nekem, de a következő adagot kipróbálom másként:) Köszi:)

Mariann, hát nyúlmájat mi is csak az otthon nevelt nyúlból kapunk:) A májat jó beáztatni egy éjszakára hűtőbe téve, tejben, de már 2 - 3 óra is jót tesz neki:) Köszi:)