2014. január 30., csütörtök

Vöröslencse krémleves

Nagy, nagy kedvencem a vöröslencse, ebben a formában is. Ilyen hideg, havas napokon nem is kell ennél finomabb:)


Hozzávalók: (4 személyre): 2 borospohár vörös lencse, 1 hagyma, 4 – 5 cikk fokhagyma, 1 dl tejföl vagy natúr joghurt, só, kevés olaj.
Elkészítése: A hagymát és a fokhagymát finomra aprítjuk, a felforrósított olajon üvegesre dinszteljük. Hozzáadjuk a lencsét, felöntjük kb 1 liter meleg vízzel, sózzuk, puhára pároljuk. Amikor a lencse megpuhult botmixer segítségével pürésítjük, hozzákeverjük a tejfölt vagy joghurtot.
Megjegyzés: pirított szalámi csíkokkal, reszelt sajttal tálaljuk.

10 megjegyzés:

Böbe írta...

Finom lehet nagyon. Nekem is a kedvencem a vörös lencse,finomabb és sokkal hamarabb fő meg..:))

Okki írta...

A múlt hétvégén akartam venni vörös lencsét, de aztán vissza tettem a kosárból. Nem volt ötletem hogy mit is készítsek belőle. Nagy kár hogy nem tetted fel hamarabb ezt a levest .... de majd pótolom. :)

kolozsgabi írta...

Életemben nem ettem még vöröslencsét, lassan meg kellene ismernem hisz olyan finomnak néz ki a recept alapján!

Katalin írta...

Finom lehet, nagyon gusztán tálaltad! Még soha nem ettem vöröslencsét. Hasonlít az íze a hagyományoshoz?

Elisabeth írta...

Kati, nagyon finomnak néz ki a vöröslencse krém levesed. Már régen vettem vörös lencsét, ki is fogom próbálni, kegközelebb! Puszillak

Seffer Lilla írta...

Még sosem próbáltam, talán egyszer azért majd ki megkóstolom. Nagyon guszta!

Hankka írta...

Egyszerűségében is nagyon-nagyon finom lehet, nagyon gusztán tálaltad! :)

kolozsgabi írta...

Egy kis játékra hívlak...http://csokismalna.blogspot.hu/2014/02/ismerjuk-meg-egymastjatek.html

Blogkonyha írta...

Már vettem, tervbe van a főzése. Szerintem nagyon fog ízleni, mert rajongok a krémlevesekért. Guszta lett nálad!

Kati írta...

Böbe, akkor nem vagyok egyedül vele:) Nekem nagyon ízlik:) Köszi:)

Okki, próbáld ki, nem fogsz csalódni benne, sőt:) Főzeléknek is isteni:)Köszi:)

kolozsgabi, én is kb 2 éve ismerem, sokkal finomabb, mint a másik:) Próbáld ki:)

Katalin, nem hasonlít, sokkal finomabb, picit borsos ízű, nagyon tetszik nekem:) Köszi:)

Elisabeth, ugye hogy finom, Köszi:)

Lilla Seffer, ezt nem érdemes kihagyni:) Próbáld ki egyszer:)

Hankka, finom bizony:) Köszi:)

kolozsgabi, jövök hamarosan:)

Illéskrisz, biztos, hogy ízleni fog:) Köszi:)