2014. január 9., csütörtök

Vaníliás száraz keksz

Ez az aprósütemény még karácsonyra készült, de csak most értem odáig, hogy be is írjam. Tényleg igaz amit a neve mond, picit száraz ez a keksz, kicsit hasonlít a háztartási kekszekhez, de az íze nagyon finom. És nekem a díszítése is nagyon tetszik.


Hozzávalók: 60 dkg liszt, 10 dkg vaj, 20 dkg cukor, 3 tojás, 1 dl tejföl, 1 vaníliarúd, fél kávéskanál szódabikarbóna. A díszítéshez:1 tojásfehérje, 25 dkg porcukor, 1 kávéskanál citromlé, zöld ételfesték, színes szórócukor.
Elkészítése: A hozzávalókból tésztát gyúrunk, késfok vastagra kinyújtjuk, fenyőfa formával kiszúrjuk, közepes hőfokon rózsaszínűre sütjük.
A tojásfehérjét a porcukorral, a citromlével és az ételfestékkel felverjük, amikor a kekszek kihűltek bekenjük ezzel a mázzal, megszórjuk színes szórócukorral.
Megjegyzés: természetesen más formákkal is készíthető.

16 megjegyzés:

HajniZoli írta...

A kekszek is csinosak, de a dobozkád is:)

Elisabeth írta...

Nagyon szépek a kekszek, diszités is igazán ünnepélyes. Elfelejtettem emliteni a face-bokon hogy nem tudtam el küldeni a kommentemet nálad már legalább egész héten, és közben sok technikai problémák voltak az uj gépemen, még a saját posztomat sem tudtam fel tenni. Azóta már saját magam kifiguráltam kis technikai segitséggel a cégtöl.

Minden nagyon guszta és finom...imádom a poharas desszertedet, és a finom disznó hus finomságokat is! Örvendek hogy a facebok-ra beléptél! Puszillak

Blogkonyha írta...

De helyes kis kekszek, igazi ünnepi hangulatúak. Idén nagyon kevés dolgot sütöttem. Sajnos már nem volt kinek... :o( Apukámnak sütöttem mindig sokfélét, szeretett belőlük válogatni.

Adél írta...

Szépek a kekszek, mindig is szerettem a fenyőfás kiszúrókat, mert olyan hangulatosak. :)

Okki írta...

Finom kekszek, és szépen is díszítetted. :)

marisz57 írta...

Elegáns, ünnepi külsejű kekszek, és csodálatos fotó róluk!

Katalin írta...

Tényleg nagyon szép lett a díszítése4, ügyes vagy!

Nea írta...

Nagyon szemrevalóak. A kicsit szárazabb kekszek isteniek egy bögre langyos tej vagy tea mellé, én szeretem őket. Nagyon hangulatos lett a kép is.

Éva írta...

Mutatósak és finomak lehettek. Szeretem én is ilyen színes cukrokkal díszíteni a kekszeket.

trollanyu írta...

Nagyon szépek és ha száraz, az pont a legjobb kávéhoz, teához:) Szép a dobozod is, hangulatos kép:)

Gerdi írta...

Engem nem zavar, ha száraz a keksz, főleg, ha ilyen takarosak!

Noryta írta...

Nagyon szép lett! Boldog új évet!

Hankka írta...

A kekszes doboz mindig tele kell, hogy legyen, ez is egy jó kis alternatíva! :) Nagyon szép a te dobozkád is! :)

Vicuska írta...

Szép bizony!!!

Farci írta...

Nagyon gusztán néznek ki, biztos finomak is :)

Kati írta...

HajniZoli, köszi:)Megsúgom Milkás dobozka, karácsonyra kaptam ajándékba, persze teli pár éve:)

Elisabeth, sajnálom, nem tudom, miért nem tudsz kommentet írni a Facebook-ra nálam, remélem azóta helyrejött a géped:) Köszi, puszi:)

Illéskrisz, nálam is csak két féle készült, mert anyum is sütött meg nagymamám is:) Köszi:)

Adél, igen, én is szeretem:) Köszi:)

Okki, köszi:)

marisz57, köszike:)

Katalin, köszi:)

Nea, úgy ahogy mondod, kakaóval tényleg tökéletes. Köszi:)

Éva, én is szeretem a színes cukorkákat, olyan hangulatosak:)Köszi:)

trollanyu, igen, köszi:)

GErdi, nálunk is elfogyott:) Köszi:)

Noryta, köszi:)

Hankka, így van, abban mindig kell legyen valami:) Köszi:)

Vicuska, köszi:)

Farci, finomak voltak:) Köszi:)