2014. január 27., hétfő

Tárkonyos krumplileves füstölt hússal

Én nagyon szeretem a krumplilevest, 5 - 6 változata szerepel is már itt a blogomon, de most ismét kipróbáltam egyet, méghozzá füstölt hússal és tárkonnyal. Csak azt tudom mondani róla, hogy talán az egyik legkedvencebb lett az összes közül, három napig is ezt ebédeltem, hagymával, pedig más leves is készült közben. Próbáljátok ki, isteni:) Ja, és esőben fényképeztem:)

 
Hozzávalók (5 - 6 személyre):1 füstölt sertéslapocka,15 közepes krumpli, 2 kávéskanál sóban eltett tárkony, 1 evőkanál sóban eltett házi ételízesítő, 1 hagyma,1 evőkanál liszt, 2 dl tej, só, pirospaprika, 2 - 3 evőkanál ecet.
Elkészítése: Kb. 3 liter vízben a lapockát puhára főzzük, amikor megpuhult kivesszük, a húst lefejtjük a csontról, kis kockákra vágjuk, visszatesszük a levesbe. Hozzáadjuk a meghámozott, kockára vágott krumplit, az egészben hagyott hagymát, az ételízesítőt, sózzuk, puhára főzzük. Amikor a krumpli majdnem megpuhult, hozzáadjuk a tárkonyt is. Elkészítjük a rántást: kevés olajon rózsaszínre pirítjuk a lisztet, hozzáadjuk a pirospaprikát, felöntjük fele vízzel, fele tejjel, és a leveshez öntjük, újraforraljuk, majd a tűzről levéve ecettel savanyítjuk.
Megjegyzés: A sózásra nagyon vigyázzunk, mert a lapocka, a tárkony és az ételízesítő is sózott, ezért folyamatosan kostóljuk az ételt, s ha szükséges, csak akkor sózzuk. Tálaláskor tejfölt és hagymát adhatunk mellé.

6 megjegyzés:

Nea írta...

Minden földi jót beletettél, jó tartalmas lett. Én is nagyon szeretem a tárkonyos leveseket, amibe lehet mindenbe teszek, annyira szeretem az aromáját.

Monika írta...

jaj,nekem,de megkívántam.:)

Monika írta...

megérkezett Kós Károly könyve,az Édes Idámhoz.Hát, elég kemény volt az asszonyhoz a férj.Érdekes és igaznak is találom a fiúk levelét a szerzőhöz.Ő megvédte az anyukáját.És úgy látom,hogy a férjek mindig a feleségükkel a legkritikusabbak.:(

Hankka írta...

Én is szeretem a burgonyaleseket, annyira jóízűek. A füstölt husival is csoda finom lehet, nagyon guszta! :)

Katalin írta...

Füstölt hússal még nem ettünk krumplilevet, de így is finom lehet! Jó tartalmas, télre való étel :-) A tálkáid is nagyon tetszenek!

Kati írta...

Nea, nálam is nagy kedvenc lett újabban a tárkony:) Gyerekkoromban ki nem állhattam:) Köszi:)

Mammka:) Nem ismerem azt a könyvet, el kell olvasnom:)

Hankka, nálam is nagy kedvenc a krumplileves:)Köszi:)

Katalin, én szoktam füstölt kolbásszal is főzni, igazándiból téli leves:) Köszi:)