2014. január 12., vasárnap

Kelkáposzta leves kacsahússal

Ezt a levest még decemberben készítettem, mert nagymamámtól kaptam két kis fej saját termesztésű kelkáposztát, anyutól pedig a kacsahúst. Nem bonyolítottam túl, a szárnyashússal készült lucskos káposzta (leves) mintájára főztem. Nagyon finom lett, a kacsahús nagyon különleges zamatot kölcsönzött neki.


Hozzávalók:1 kacsa csontos részei és a zúzája, 2 kisebb fej kelkáposzta, 1 hagyma, csombor, kapor, 1 tojás, 2 evőkanál liszt, 1 - 2 dl tej, só, bors, 2 - 3 evőkanál ecet (ízlés szerint).
Elkészítése: A kacsahúst főni tesszük. Amikor a hús megpuhult, hozzáadjuk a kockára vágott káposztát, az apróra vágott hagymát, sózzuk. A csombort és kaprot cérnával összekötözzük, szintén a leveshez adjuk. Amire a káposzta megpuhul előkészítjük az eresztéket: egy tojássárgáját a két evőkanál liszttel csomómentesre kavarjuk, felöntjük a két dl tejjel és kevés vízzel. Amikor a káposzta megpuhult, levesszük a tűzről, és óvatosan hozzáöntjük az eresztéket, sózzuk, borsozzuk, ecettel savanyítjuk. Többet nem tesszük vissza a lángra, mert az ereszték hamar összefut benne.Tejfölt és csípőspaprikát is tálalunk mellé.

8 megjegyzés:

Gerdi írta...

De jó, csombor! A Nővéremtől szoktam kapni, de idén nem volt neki sem...
Én úgy szeretem a lucskos káposztát, így, kaporral és csomborral, de nagyon ritkán főzök, mert a gyerekek nem eszik meg.

Elisabeth írta...

Micsoda mennyei izek szerepelnek ebben a finom levesben. De szivesen meg ennék az egyik tálbol. A kacsa hus és csont kimondottan fantaszikus ötlet, Kati! Puszi

Katalin írta...

De finom lehetett! Persze így biztos a siker, ha házi alapanyagokat kapsz :-)

Vicuska írta...

Bekanalaznám én is!!! Sok fűszert használok, de a csombort nem ismerem, tudtommal. Hacsak fűszerkeverékben nem tapasztaltam meg az aromáját, illatát. A mi vidékünkön nem használták. Utánanézek.

kolozsgabi írta...

Nagyon jól néz ki, még így ebéd után is! A csombort én is használom, bár csak a szárított változatát, ugye itt borsikafűnek hívják!

..azért egy kis kóstolót lehetne küldeni!!

Vicuska írta...

Aki nem néz utána, az így jár :D A borsikafüvet ismerem!!!!

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon finom lehet ez a leves és milyen szépen tálaltad:))

Kati írta...

Gerdi, nálunk a lucskos mindig csomborral készül, szeretjük:) És gyakran készül:) Köszi:)

Katalin, igen:) Köszi:)

Vicuska, akartam írni, hogy nálatok borsikafű néven ismert:)Köszi:)

Elisabeth, köszi, igen, bizony finom:)

kolozsgabi, nyáron frissen, télen szárítva használjuk, nálunk pl a füstölt hússal készült gyümölcslevesekbe is teszik. Köszi:)

Mónika, köszi, finom volt bizony:)