2013. szeptember 29., vasárnap

Pereszke gombás pite

A mostanában lehullt sok eső után édesapám nagyon sok mezei csiperkét valamint szürke pereszkét gyűjtött. Én nagyon szeretem a pereszkét, talán még jobban, mint a csiperkét, ezért gondoltam, ne csak gombamártás meg rántotta készüljön belőle, hanem valami más is. Így készült ez a gyors és egyszerű, de annál finomabb pite.


Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 50 dkg szürke pereszke (vagy más gomba), 5 tojás, 1 dl tejföl, 15 dkg sajt, kis csokor petrezselyemzöld, só, bors.
Elkészítése: A pereszkét megtisztítjuk, felaprítjuk, kevés olajon, sózva, borsozva saját levében puhára pároljuk, amíg a leve teljesen elfő. A tojáshoz hozzáadjuk a tejfölt, sózzuk, borsozzuk, habosra verjük. Egy piteformát kibélelünk a leveles tésztával, a széleit levágjuk. Lefödjük sütőpapírral amelyre babot helyezünk, és a sütőben előre sütjük. Amikor pirulni kezd kivesszük a sütőből, eltávolítjuk a sütőpapírt és a babot, beleöntjük a felvert tojást, hozzáadjuk a párolt gombát, ráreszeljük a sajtot, a tetejére szórjuk a finomra aprított petrezselyemzöldet. Visszatesszük a sütőbe, amíg a töltelék megszilárdul benne, a teteje pedig pirulni kezd. Langyosan tálaljuk, de hidegen is finom.

17 megjegyzés:

Monika írta...

Mi finomat főztél?????Hmmmm.:)

martinelli írta...

Ez finom lehet :)!

HajniZoli írta...

Irigyellek a finom erdei gombáid miatt:-) de üzleti csiperkével is finom lehet ez a pite. Jól néz ki!

Nea írta...

Még sosem ettem és láttam pereszkét, de a látvány máris meggyőzött. Nekem való lenne, nagyon szeretem az erdei gombákat, csak ne lennének arany árban itt nálunk. Nagyon guszta!

sedith írta...

Milyen kár, hoyg a csiperkén és a rókagombán kívül nem merek leszedni semmit. De iylent is csak tízévente egyszer találok. Sajnos a közeli családban mindenki fél a gombáktól. :P Ez nagyon jól néz ki, és biztos nagyon finom is! :)

trollanyu írta...

Ez mesés lehet, össze sem lehet hasonlítani a termesztett gombával:) Itt is rengeteg gomba van az erdőben, de sajnos én sem vagyok valami jó gombaisemrő.

Annamari írta...

Ezt már tegnap elolvastam és annyira beleült a fejembe, hogy az éjjel azt álmodtam, szürke pereszkét ("borsgombát") szedtünk :) hatalmasakat.

Okki írta...

Kati, ez annyira guszta! :)
Milyen jó is volt még gyerekkorunkban, amikor esőzés után mentünk az erőbe gombát szedni. Mindig több kosárral tértünk haza, és finomabbnál finomabb ételek készültek belőlük. Mostanság, sajnos ez már csak emlék.:(

Seffer Lilla írta...

De jó, erről a gombáról még nem hallottam. Nagyon guszta lett a pitéd!

Katalin írta...

De jó tartalmas lepényt sütöttél! Ilyen gombát nem is ettem még :(

teller-cake írta...

Először azt hittem, hogy pizza, de így még izgalmasabb! Finomat alkottál! :)

Hankka írta...

Fincsi pitét sütöttél! :) Mi nem vagyunk nagy gombaszedők és -szakértők, de a piacon nagyon szépeket láttam, fogok is venni! :)

Márti írta...

Ezer éve nem ettem pereszkét :( Csodás a pitéd!

Elisabeth írta...

Hát bizony nagyon finom pitét sütöttél. El tudom képzelni milyen finom lehet ez a különleges gomba. Én még ilyent nem is láttam. A fotód is gyönyörüen sikerült! Puszillak

Elisabeth írta...

Kati, majdnem elfelejtettem megemliteni hogy igazán szép blogod uj Template-je...talán Shablon? nem tudom pontosan mit jelent magyarul!

Kis hiba van egy szóval...SHINES...a helyes, nem SHINS,de egész biztos hogy véletlen hiba!

Blogkonyha írta...

Sosem ettem pereszkét. Most a piacokon nagyon sokféle gomba lelhető fel. No majd megnézem. A pitéd istenien fest!

Kati írta...

Mammka, sütöttem:) Pitét:) Köszi:)

martinelli, az volt:) Köszi:)

HajniZoli, ezek réten termő gombák, de nagyon finomak, s rengeteg van most:) Köszi:)

Nea, piacon nálunk is drága, ezt apukám szedte. Hamarosan teszek fel képet is a pereszkéről egy másik recepttel együtt:) Köszi:)

sedith, egy kaszálónkon terem ez a gomba, már gyerekkorom óta szedjük, egyébként mi is csak 3 - 4 féle erdei - mezei gombát eszünk meg, a többitől mi is félünk. Köszi:)

trollanyu, igen, az a jó az erdei/mezei gombákban, hogy mindeniknek más íz íze. Mi is csak egy pár fajtát fogyasztunk, fő az óvatosság. Köszi:)

Annamari, akkor már csak el kell menni keresni ilyen gombát:) Hatalmasakat:) Köszi:)

Okki, nálunk még most is lehet gyűjteni szerencsére:) Köszi:)

Lilla Seffer, köszi, hamarosan teszek fel fotót róla:)

Katalin, pedig finom, de nálunk is kevesen ismerik. Köszi:)

Teller - cake, jó ötlet az is ezzel a gombával:) Köszi:)

Hankka, piacon biztonságos, ha megnézeted gombaszakértővel, ott szokott lenni:) Köszi:)

Márti, mi a napokban szinte csak azt ettünk:)Köszi:)

Elisabeth, finom bizony ez a gomba:) Köszi:)
Köszi a dícsérő szavakat a blogom fejlécéről, a húgom készítette nekem, a fotók sajátok:) Köszi az észrevételt, javítottam:) Nem vagyok nagy angolos, sajnos:) Puszi:)

Illéskrisz, próbáld ki ha találsz a piacon, nagyon finom:) Köszi:)