2013. szeptember 10., kedd

Pácolt virsli

Újabb pácolt finomság... Kóstóljátok meg, nagyon finom.



Hozzávalók: 10 bőrös füstölt csirkevirsli, 5 – 6 cikk fokhagyma, 1 hagyma, 2 babérlevél, 10 szem feketebors, 5 szem borókabogyó, 1 chilipaprika (vagy késhegynyi chilipor), 1 kisebb ág csombor, 5 dl víz, 0, 5 dl ecet, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál cukor, 1 evőkanál olaj.
Elkészítése: A fokhagymát megtisztítjuk, hosszában forgácsokra vágjuk. A virslit több helyen ferde vonalban bevágjuk, beledugdossuk a fokhagymaforgácsokat. A hagymát megtisztítjuk, hosszúkásra vágjuk. A virsliket belehelyezzük egy magasabb befőttesüvegbe, a hagymát és a csombort közéje nyomkodjuk. A vízből, ecetből, cukorból, sóból, olajból és a fűszerekből páclevet forralunk, langyosan a virslire öntjük. 2 – 3 napig a hűtőben érleljük, sőr mellé szolgáljuk fel.
Megjegyzés: A pácolt virsli igazi elődje az utopenec, amelyet Csehországban hagyományosan egyfajta virslihez hasonlító, de sokkal zsírosabb kolbászból készítenek.

11 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Kati, én még nem hallottam ilyen különleges pácolt virsliröl, de bizok benne hogy finom. Ügyes vagy, azt már régen tapasztaltam. Puszillak

Katalin írta...

Hát ilyenről még én sem hallottam, nagyon kreatív vagy :) Finom lehet, guszta a tányéron. Akkor ezek szerint ezt nem is kell megfőzni, hanem hidegen enni?

Erika írta...

Nagyon finom, én már kóstoltam!:)

trollanyu írta...

De jó, ez nagyon finom lehet így házilag elkészítve. Nagyon régen kóstoltam ilyet és tényleg nagyon finom:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon guszta:))
A férjem nagy kedvence, de valahogy még nem került fel a blogomra.
Én is hasonlóan készítem, annyi kis változtatással, hogy a virsliket felkarikázom.

Hankka írta...

Nem is hallottam még róla, de nagyon jól hangzik! :) Szerintem nálunk a fiúknak is nagyon ízlene! :)

HajniZoli írta...

Nahát Kati, micsoda különleges pácolt finomságokkal lepsz meg! Ki kell próbálnom ezt a virslit, fincsi lehet.

Erika írta...

Ilyet még nem is ettem, sőt nem hallottam róla, de nagyon finom lehet.
Kifogom próbálni. :)

Seffer Lilla írta...

Micsoda ötlet :)

Monika írta...

Hogy te miket tudsz!!!!!zseniális!

Kati írta...

Elisabeth, biztosíthatlak róla, hogy finom:) Köszi a dícsérő szavakat, azért van mit tanuljak még én is:)

Katalin, nem én találtam fel, én csak elkészítettem a saját verziómat, ami nekünk ízlik:) Nem kell megfőzni, nyersen is finom így pácolva:)Köszi:)

Erika, igaz? Köszi:)

trollanyu, na ugye? Tényleg finom:) Köszi:)

Mónika, következőben kipróbálom úgy is, akkor a virsli mégjobban átveszi a pác ízét gondolom:) Köszi:)

Hankka, próbáld ki, nálunk is a fiútesómnak nagyon ízlett:) Köszi:)

HajniZoli, próbáljátok ki, nagyon finom:) Köszi:)

Erika, én is most készítettem először, de még fogok:) Próbáld ki, nagyon finom:) Köszi:)

Lilla Seffer, köszi:)

Mammka, nem én találtam fel:) Csak elkészítettem a saját verziómat:) Köszi:)