2013. szeptember 23., hétfő

Pácolt gomba

És még mindig pácolt, bár el kell mondanom, hogy nekem a savanykás gomba nem nagyon nyerte el a tetszésemet, de hátha valakinek bejön...



Hozzávalók: 50 dkg apróbb gomba, 1 chilipaprika, 5 – 6 cikk fokhagyma, kevés só, 1 kávéskanál cukor, kis csokor petrezselyemzöld, 1 szál zellerzöld (ha nincs friss mindkettőből 1 – 1 kávéskanál szárított is jó), 10 szem feketebors, 5 dl víz, 0, 5 dl ecet, 0, 5 dl olaj.
Elkészítése: A gombákat folyó víz alatt alaposan átmossuk, tönkjüket kitörjük, 5 percig fővő sós vízbe dobjuk, majd lecsepegtetjük. A fokhagymát megtisztítjuk, kisebb darabokra vágjuk, a petrezselyem – és zellerzöldet finomra aprítjuk. A gombákat a zöld fűszerekkel és a fokhagymával rétegezve egy befőttesüvegbe helyezzük. A vízből, az ecetből, az olajból és a fűszerekből páclevet forralunk, langyosan a gombára öntjük. 2 – 3 napig a hűtőben érleljük.
Megjegyzés: Előételként tálaljuk, de salátákba is tehetjük.

8 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon jó lehet salátába keverve. Jó kis recept, kipróbálandó... :o)

Okki írta...

Nagyon belejöttél a pácolásba. Látom minden félét kipróbálsz. :)
Nem tudom, hogy én szeretném-e, de azért egy próbát biztos megér. :)

Vicuska írta...

Pedig ez finooom! :)

Kati írta...

Illéskrisz, nekem valahogy a savanykás gomba nem tetszett annyira, pedig sokan dícsérték:)

Okki, az EK - ba pácoltam:) Köszi:)

Vicuska, elhiszem, de nekem nem jött be valahogy:)

Seffer Lilla írta...

De jó, ezt ki fogom próbálni! Párom gombarajongó :)

HajniZoli írta...

Régen anyósom tett el fenyőalja gombát savanyúságnak, de tárkonyosan. Imádtam, fantasztikus íze volt! Szerintem ez is bejönne, ki kell próbáljam.

Elisabeth írta...

Kati, én már régóta ismerem a pácolt gombát, nagyon finom is. Most hiányzik ahogy látom a tiéd...rá is szedem magam és fogok késziteni hamarosan!

Kati írta...

Lilla Seffer, hátha nektek ízleni fog:) Köszi:)

HajniZoli, azt a gombát nem ismerem, de csakis jó lehet savanyúságnak szerintem:) Köszi:)

Elisabeth, nekem nem ízlett annyira, valahogy a savanyú gomba nem a kedvencem:) Köszi:)