2013. szeptember 4., szerda

Pácolt fűrjtojás

Vicuskánál találtam egy pácolt fűrjtojás receptet, amely rögtön megtetszett, így muszály volt kipróbálnom. Kisebb adaggal készítettem, a fűszerezésben kisebb változtatásokkal, de mondhatom isteni finom lett, ilyet még biztos fogok készíteni:) Vicuska, köszi az ötletet:)


Hozzávalók: 15 fűrjtojás, kis csokor petrezselyemzöld, 2 szál zellerzöld, 4 cikk fokhagyma, 2 evőkanál borecet (nálam Tokaji muskotályos borecet), 0, 5 dl olívaolaj, 1 kávéskanál cukor, 5 evőkanál ketchup (nálam házi készítésű Jamie Oliver - féle ketchup), 1 chili paprika, kevés só.
Elkészítése: A tojásokat enyhén sós vízben keményre főzzük, hideg vízben kihűtjük, megtisztítjuk. A petrezselyem - és zellerzöldet finomra aprítjuk, a fokhagymát meghámozzuk, apróra vágjuk. A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, beleforgatjuk a tojásokat, majd egy tiszta befőttesüvegbe rakjuk. 1 - 2 napig a hűtőszekrényben érleljük.
Megjegyzés: Fogyaszthatjuk csak magában kenyérrel, de salátákba is kiváló csemege.

12 megjegyzés:

teller-cake írta...

Egyre jobban meghozod a kedvem, hogy megkóstoljam a fürjtojást. Na meg a házi ketchupodat! :)

Monika írta...

Már tegnap is szerettem volna kérdezni,hogy mitől jobba fürjtojás?????
Nevemre kattintva megtalálsz.:)

Kati írta...

teller - cake, annak csak örvendek:)

Mammka, a fűrjtojás nagyon sok vitamint tartalmaz a tyúktojáshoz képest, energiaértéke magas, koleszterintartalma viszont alacsony, nzersen, kúraként fogyasztva egy csomó betegségre jó. Itt olvashatsz többet róla: http://www.furjtojas.eu/furjtojas-hatasa/

Erika írta...

Ezt is szívesen megkóstolnám, én a kis dolgokért jobban odavagyok, nem tudtam, hogy minőségében is jobb!:)

Katalin írta...

Még nem ettem fürjtojást, nem is tudom milyen íze van :) De csakis finom lehet, nézve a képeket :)

Hankka írta...

De jól hangzik, nagyon fincsi lehet! :) Most sütöttem fürjtojásos kenyeret, az is nagyon finom, anyukám pedig nyersen fogyasztja reggelente, reméljük, bebizonyosodik a vérnyomáscsökkentő hatása! :)

HajniZoli írta...

Ínyenc dolog, szívesen megkóstolnám:-) mindig nézegetem az üzletben a fürjtojást, de még nem próbáltam ki.

Kati írta...

Erika:) Köszi:) Igen, kicsit minőségileg is jobb:)

Katalin, ízben nem sokkal különbözik a tyúktojástól, talán nem éppen annyira karakteres ízű:)Köszi:)

Hankka, láttam a kenyeredet:) Remélem tényleg bebizonyosodik a hatása:)Köszi:)

HajniZoli, igen, próbáld ki, mert finom, s olyan kis aranyosak is:) Köszi:)

Unknown írta...

Én kipróbáltam ezt a receptet, és nagyon bevált. Mindenkinek ízlik a családban is és a baráti körben is. Ma már harmadjára készítettünk belőle. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a különlegességeket.

Unknown írta...

Szevasztok! Tudjuk,hogy meddig tartható el?

Kati írta...

Laci Oli, örvendek, hogy ízlett :)

László Fülöp, hütőben egy hétig biztos, hogy eláll, kell is nki az érlelési idő, de tojásról van szó mégis, így nem ajánlom hosszasan tartogatni. Nálunk ez az adag, két nap alatt elfogyott :) Köszi a látogatást, gyere máskor is :)

Unknown írta...

hűtőben kb 2 hónapig eláll. IMÁDOM :D