2013. június 24., hétfő

Cukorborsó leves

P. S: : A hozzászólások hatására utánanéztem a neten, s tényleg cukorborsó a neve, köszönöm, hogy felvilágosítottatok, akkor átírom a nevét is:)
Megmondom őszítén nem tudtam eddig, hogy ennek a borsónak van-e másik neve, de most megtudtam, cukorborsó. Ez direkt olyan borsó amelyet hűvelyestől lehet fogyasztani, nem a szemeket belőle, nem is fejlődnek, csak apró szemek benne. Nagymamám gyerekkoromban gyakran főzött ilyen levest, nagyon szerettük. Most is ő vetett ilyen borsót, tőle kaptunk egy levesre valót. Most is pont olyan finom lett, Mama itt is köszi szépen:)


Hozzávalók:kb.60-70 dkg zsenge hűvelyes borsó, 2 marék szemes zöldborsó, 2 evőkanál házi ételízesítő, só, kevés olaj, 2 evőkanál liszt, fél kávéskanál pirospaprika, 1 dl tej, 2 - 3 evőkanál ecet, kis csokor petrezselyemzöld.
Elkészítése: A hűvelyes zöldborsó két végét lecsípjük, kettőbe törjük, megmossuk. Kb. 2 liter vizet főni teszünk, amikor már fő hozzáadjuk az ételízesítőt, majd a kétféle borsót, sózzuk, 10 perc alatt puhára főzzük. Elkészítjük a rántást: az olajon rózsaszínre pirítjuk a lisztet, pirospaprikázzuk, majd felöntjük kevés vízzel és a tejjel, a leveshez öntjük. Ha szükséges még sózzuk, és ecettel savanyítjuk. A tetejét megszórjuk az apróra vágott petrezselyemzölddel.

9 megjegyzés:

Böbe írta...

Ausztriában nagyon kedvelt ez a fajta borsó, minden nagyobb Hoffer, Billa stb áruházban lehet kapni. Itt nálunk csak elvétve találok!

sedith írta...

Azt hiszem, cukorborsó a neve, de nem vagyok biztos. Én még sosem ettem. De biztos finom. :)

Hankka írta...

Szerintem is cukorborsó, sajnos még nem láttam sehol, pedig vennék egy kóstolásra való adagot. Érdekes, biztosan jó zsenge és finom! :)

Névtelen írta...

Kínában nagyon kedvelt borsófajta,sajnos nálunk még nem láttam.
Pedig nagyon finom önmagában vagy hússal párolva is.

HajniZoli írta...

Finomságokat hozol Kati! Ej, ez a nagymama milyen jó, hogy van:-)

trollanyu írta...

Nálunk meg csak ilyen borsót lehet venni, salátákba, kínai ételekve szoktam serpenyőben sütni. Levesnek is szuper lehet:)

Blogkonyha írta...

Ej, de jól néz ki! Láttam már sok helyen, hogy héjastól főzik a borsót. Nagyon finom lehet.

Elisabeth írta...

Ezt a levest is nagyon szeretem...meglatszik hogy meg gozol, olyan jo forro lehet. Ez is johet bar melyik napon:)

Kati írta...

Böbe, a nevét nem tudtam, de ahogy már fent is írtam nagymamám régebb is termesztette, üzletben itt felénk sem láttam soha.

sedith, köszi, tényleg az, utánanéztem a neten, így utólag:) Nyersen is ettem belőle, valóban jó édeskés, nagyon finom:)

Hankka, igen, tényleg cukorborsó, köszi:) Nagyon finom, tényleg csak nagyon zsengén jó, mert később már elöregedik, szálkásodik:)

Patrícia, igen, most már utánaolvastam, tényleg finom:)
HajniZoli, bizony, hálát is adok Istennek mindennap, hogy még köztünk van.

trollanyu, üzletekben nem kapható nálunk, pedig most ahogy írod megkívántam párolva is, s azt hiszem nagymamámnál már lefogyott, de rá kell kérdezzek:)

Illéskrisz, csak ezt a fajtát, a másikat nem lehet, mert zsengén is kemény a héja:) Köszi:)

Elisabeth, igen, még forró volt mikor fényképeztem:) Köszike:)