2013. április 23., kedd

Bárányaprólék pörkölt

Ismét belsőségekkel jön egy recept. Még a húsvéti bárány belsőségeiből készült, nagyon finomra sikeredett. Szerencsénkre a szüleim tartanak juhokat is, így a bárányhús meg a belsőség is házi termék nálunk, másként nem nagyon jutnánk hozzá. De hátha még valaki szereti is a belsőségeket, meg alapanyaga is van hozzá :)




Hozzávalók: 3 – 4 hagyma, egy bárány belsőségei (tüdő, vese, máj, szív), kevés olaj, só, bors.
Elkészítése: a belsőségeket tejben kiáztatjuk, nagyobb kockákra vágjuk. A hagymát a felforrósított olajon üvegesre pároljuk, hozzáadjuk a tüdőt, a szivet, sózzuk, borsozzuk, és fél dl vizet töltve alája puhára pároljuk. A legvégén hozzáadjuk a májat és a vesét, néhány percig együtt főzzük, amíg a máj és a vese is elkészül.
Puliszkával, friss kenyérrel, savanyúsággal tálaljuk.

7 megjegyzés:

Hankka írta...

Sajnos ilyen husikhoz nemigen jutunk hozzá, de nagyon finom lehet, guszta a fotón! :)

Tiffanylda írta...

Nagyon gusztusos és bizonyára finom is! A bárány nálunk aranyárban van - ha van! -, belsőséget nem is láttam! Két éve húsvétkor ettünk utoljára egy nagyon finom sültet, amit agyagtálban készítettem, ez az íz maradt meg bennem. A belsőséget nem ismerem, disznóvágáskor szoktunk savanyú levest készíteni, az abból van... '92-ben történt utoljára!:)

Rózsa Pachné Szévald írta...

Biztos nagyon finomra sikerült :)

teller-cake írta...

Jujj, ez nagyon finom lehet! És csodás a tálalásod is, mint mindig! :)

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta! Bárányhúst még nem ettem sajnos!

Fernel írta...

Ha nincs bárány, jó a nyuszi is, én hétvégén csináltam pont ilyet, és kedvenc sógorom kedvéért még puliszkát is főztem hozzá :D
Csak én a vért is felfogom, és májjal egy időben adom hozzá.
Ha olvastok itt Pestről- ugye, nem tudhatom, ki honnan-, akkor én két éve a Bosnyák piac egyik hentesénél vettem bárány belsőséget, borjúmájat, nagyon- nagyon olcsón. Sajnos a Bosnyák nekem is messze van...

Kati írta...

Hankka, igen, tudom, nálunk is aki városon él nem nagyon jut hozzá, mert belsőségeket nem árulnak a mészárszékeken.

Tiffanylda, nekünk szerencsénk van, hogy a szüleim tartanak juhokat, s mindenféle más állatot:) Tudom, hogy másként nehéz hozzájutni.
Rózsa, az volt bizony:)

teller - cake, köszi:)

Éva, csak ajánlani tudom, ha lesz egyszer rá lehetőséged kóstóld meg, kár lenne kihagyni.

Fernel, köszi az infokat az olvasok nevében is:)
Igen, mi is így szoktuk elkészíteni a nyúl aprólékját s, az is nagyon finom:) Sőt a csirkéét is, annak mi is kifogjuk a vérét, báránynak, nyúlnak nem szoktuk, de biztos az is finom:)