2013. január 21., hétfő

Sült lazac spenótfőzelékkel

Ígérem hogy egyelőre ez az utolsó lazacos receptem, beírom ezt is, mert ezzel olyan szép teljes lesz a menü. Gondolom egy profi szakács nem spenótfőzelékkel tálalta volna a lazacot, de én valami olyat akartam mellé, ami nem nyomja el a lazac ízét, hanem kiemeli, és ehhez éppen megfelelő volt a spenót zöldessége. A lazac igazi ünnepi fogássá emelte a spenótfőzeléket is (pedig már az ünnepek után készítettük), nekünk nagyon tetszett a párosítás. A fotóért is elnézést kérek, de amíg a Párom itthon volt, nem igazán a fotókra tettem a hangsúlyt, több ételt le sem fényképeztem az ünnepek alatt, de ezt lekaptam hamarjában, mert azért ilyet nem mindennap eszünk.



Hozzávalók: 2 lazac szelet, kevés olívaolaj, tengerisó, fehérbors.
Elkészítése: A lazacot a Párom készítette el. A szeletek mindkét oldalát fűszerezte, majd a felforrósított olívaolajon kb 10 perc alatt belül puhára, kívül pirosra sütötte.
A spenótfőzelék hozzávalót és elkészítését ITT olvashatjátok, annyi különbséggel készítettem, hogy itt apróra vágtam a spenótot.

13 megjegyzés:

Hankka írta...

Kati, semmi baj nincs ezzel a fotóval, nagyonis visszaadja, hogy milyen finomat ettetek! :) Szerintem teljesen jó köret a spenótfőzelék! :)

kolozsgabi írta...

Ezt szoktuk mi is készíteni, a párom szerint nagyon finom (sem hal, sem spenót - hajrá sóska - evő nem vagyok), viszont én a lazacot úgy szoktam sütni, hogy teflon pár csepp olaj, felhevít, bele a lazac 2 perc, só, bors, fordít, só, bors 2 perc.(valahol azt mondta az egyik szakács, hogy a serpenyőben kell fűszerezni, hogy ne dobja ki a levét - ez kínaiul van, de így csináljuk, hiába, ő a profi). Szerintem is jó a fotó és továbbra is ilyen egészségeseket egyetek!!

Blogkonyha írta...

Imádom a halat és a spenótot, így együtt meg méginkább! Nagyon szép a halacska színe!

Roza írta...

Guszta nagyon!:)

Adél írta...

Finomakat készítettél míg itthon volt a párod:) Igy is van ez rendjén!! Örülők az örömödnek, aranyos vagy nagyon:)

María írta...

Csuda jó párosítás ez, én is bevállalnám most azonnal!! És gyönyörű is nemcsak finom lehetett!!

horimarika írta...

A lazac és a spenót teljesen jó együtt! Sőt!!!!! Én is imádom...

Kati írta...

hankka, köszi:) Nekünk is nagyon ízlett együtt:)

kolozsgabi, mi is teflonban, ugyanúgy készítettük, csak egy kissé tovább sütöttük, hogy megpiruljon:) A sóskát is szeretem:)

Illéskrisz, köszi, akkor nem csak én gondoltam, hogy találnak:)

Roza, köszi:)

Aleda, igyekeztem kedvére tenni, amíg itthon volt, és közben minden percet vele tölteni:)

Mária, köszi, nekem is jöhetne ismét, most is:)

horimarika, de rég láttalak:) Örvendek, hogy neked is ízlik így, nem csak én gondoltam jónak együtt:) Játék van nálam, várlak játszani:)

Katalin írta...

Gyönyörűséges lett a halszelet :) Bár én még nem ettem ilyen párosításban spenótot, de látva a képet, nagyon finom lehetett!

Seffer Lilla írta...

Nagyon érdekes ahogyan a spenótot készíted, nagyon tetszik, ez a párosítás pedig egyszerűen csúcs!

Kati írta...

Katalin, csak ajánlani tudom, nagyon finom lett:)

Csilla Andi, köszi, én mindig így készítem a spenótot, esetleg annyi változik, hogy apróra vágva vagy darabosan, esetleg tejjel vagy tejföllel:)

HajniZoli írta...

Nagyon szép színe van a sült lazacnak! Szerintem jó ötlet volt a spenóttal fogyasztani.

Kati írta...

HajniZoli, köszi:) Szerintem is jó ötlet volt:)