2012. december 12., szerda

Rántottás leves

Anyum gyakran készíti ezt a levest, amikor kevés ideje van főzni, vagy amikor valamilyen zsírosabb étel után könnyebb levesre vágyunk. Én is tőle tanultam:) És azt hiszem 30 perc sem kell az elkészítéséhez, tényleg gyors étel:)



Hozzávalók: 4 - 5 tojás, só, bors, 2 kávéskanál ecetes tárkony, 1 hagyma, 2 evőkanál liszt, 1 dl tej, 1 - 2 evőkanál olaj, csipetnyi pirospaprika, 1 - 2 evőkanál ecet.
Elkészítése: A tojásokból rántottát készítünk: a sóval, a borssal kissé felverjük, forró olajon, lefödött serpenyőben, mindkét felét megsütjük, addig míg felpúposodik (nálunk púpos rántottának is nevezik:)). Kb. másfél l vizet felfőzünk, beletesszük a hagymát egészben, a tárkonyt, kevés sót, 5 percet hagyjuk csendesen főni, majd hozzáadjuk a darabokra vágott rántottát. Még néhány percet főzzük, majd hozzákeverjük a rántást: az olajon megpirítjuk a lisztet, pirospaprikázzuk, felöntjük fele vízzel, fele tejjel, s a leveshez kavarjuk. A tűzről levéve ecettel savanyítjuk.

10 megjegyzés:

martinelli írta...

Ez nálunk is nagy kedvenc, de én tárkony nélkül készítem. Azt hiszem egyszer ezt a változatot is kipróbálom, biztos finom, mert szeretjük a tárkonyt.

Katalin írta...

Még nem hallottam ilyen levesről, de guszta a tálkádban!
Jó lett az új, havas háttered :)

Hankka írta...

Rántottás levesről még nem is hallottam, de fincsi lehet! :) Klassz az új háttered! :)

Panna írta...

Nem ismerem én sem, de a gyorsan elkészíthető receptek nagy előnyt élveznek az én konyhámban is :)

Kati írta...

martinelli, én úgy gondolom a tárkony adja meg a jó ízét:) Nagyon finom:)

Katalin, nálunk gyakran készül, köszi:)

Hankka, pedig nálunk gyakori:) Köszi:)

Panna, ez tényleg gyorsan kész van, finom is, és nem utolsó sorban könnyű is:)

iceflower írta...

Ez jól hangzik. Még sosem próbáltam ki ezt a levest, de ezeken a hideg téli napokon jól fog esni. Köszi a receptet!

Lelinka írta...

Ezt anyukam is gyakran keszitette, de nalunk fejes salata is kerult bele, szerintem nagyon finom.:-)

Kati írta...

iceflower, milyen szép nick neved van:) Nem fogsz csalódni benne:) Köszöntelek a blogomon, gyere máskor is hozzám:)

Lelinka, nálunk is készítik hasonlóan a saláta levest, csak azt kaporral és fokhagymával:)
Isten hozott a blogomon, gyere máskor is:)

Névtelen írta...

En is gyakran keszitem ezt a levest,a 10 es 7 eves fiaimnak a kedvencei köze tartozik...finom savanykås leves.

Unknown írta...

17 éves vagyok először csináltam ilyent de nagyon finom lett:))