2012. december 17., hétfő

Paradicsomos nyúlsült hagymás - paprikás krumplival

Anyummal megosztottuk a vasárnapi ebéd elkészítését, ő főzte a levest, egy nagyon finom orjalevest galuskával (aminek hamarosan hozom a receptjét), én pedig a másodikat, vagyis a nyúlsültet. A nyúlat készen feldarabolva kapta ajándékba a fiútesóm. Szerettem volna egy kicsit eltérni a hagyományos, egyszerű só - bors fűszerezéstől, de sajnos nem tehetem, mert édesapám a petrezselyemzöldön kívül semmilyen fűszert nem eszik meg, ne adj isten a rozmaringot. És olyan ízlelése van, hogy rögtön kiszúrja a fűszereket. Ezért úgy döntöttem, hogy mégiscsak legyen benne egy kis csavar, paradicsomlében fogom megsütni, és házi ételízesítőt is teszek hozzá. Szerintem isteni lett, rég nem ettem már ilyen finomat:) És úgy néz ki a két ünnep között ismét lesz nyúlsült, hogy a Párom is ehessen belőle:)




Hozzávalók: 1 kisebb, fiatal házinyúl (nem mértem meg, de olyan 1, 5 kg körüli) konyhakészen, 2 hagyma, 2 zöldpaprika, 2 - 3 evőkanál házi ételízesítő, 1, 5 dl jó sűrű házi paradicsomlé, só, bors, 1 csokor friss petrezselyemzöld (vagy 1 - 2 kávéskanál szárított), kevés olaj.
A körethez: 50 dkg héjában főtt krumpli, 1 - 2 hagyma, őrőlt pirospaprika, 1 evőkanál sóban eltett pirospaprika, só, olaj.
Elkészítése: a konyhakész húst enyén sózzuk (mert az ételízesítőben is van só), borsozzuk, 1 - 2 órát a hűtőben pihentetjük. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, egy kicsit megolajazzuk, elterítjük rajta az ételízesítőt, ráfektetjük a húst, felnégyelve hozzáadjuk a hagymát és a paprikát, rászórjuk az apróra vágott petrezselyemzöldet, még egy kis olajat csepegtetünk a húsra, alája öntünk 1 dl vizet, alufóliával lefödve, közepes lángnál, kb. 20 perc alatt majdnem puhára pároljuk. Amikor már puhulni kezd hozzáadjuk a paradicsomlét is, és még 10 - 15 percet lefödve pároljuk. Ekkor kifödjük, és a zsírjára sütjük, közben néhányszor a húszsírral meglocsoljuk, hogy ki ne száradjon. Végül 5 perc alatt grillfokozaton megpirítjuk. Kívül piros ropogós, belül omlósan puha marad, egyáltalán nem szárad ki.
A körethez a kihült főtt krumplit meghámozzuk, nagylyukú reszelőn lereszeljük. Az apróra vágott hagymát megfonnyasztjuk az olajon, a tűzről levéve hozzáadjuk a kétféle pirospaprikát, a krumplit, jól összeforgatjuk, felmelegítjük.
A nyúlsűltet ezzel a krumplival tálaljuk, savanyúságot adunk mellé.



7 megjegyzés:

Hankka írta...

Jó kis munkamegosztás, igazán jó menüt állítottak össze! :) És nagyon guszta lett a husid, legközelebb, ha nyúlhoz jutok, ki is próbálom! :)

Viki írta...

Jaj de guszta. Komolyan mondom összefutott a nyál a számban. :)

trollanyu írta...

De finom lehetett és a nyusz egészséges is:) Sajnos én nem kapok senkitől nyúlhúst. A férfiakkal amúgy se könnyű, nálunk a koriander levél és a sáfrány is válóok, komolyan:)

Panna írta...

Nagyon finomnak tűnik a nyuszid a képek alapján! Én is megkóstolnám! ;)

Blogkonyha írta...

De guszta! Áldott Karácsonyt kívánok Neked és családodnak!

Monika írta...

Mondom: jövök,megnézem,hogy mi finomat főztél.:)Jaj,de éhes lettem.:)Milyen régen készítettem ilyen hagymás krumplit!Az olyan finom!Én tepsibe teszem.Nyúlhúson nőttünk fel gyerekkoromban.

Monika írta...

KÖSZÖNÖM a Túrmezei verset!!!!!!