2012. november 11., vasárnap

Fűszeres bundában sült csiperkegomba és cukkini

Szerencsére az utóbbi hetekben sokszor ettünk gombát, többnyire csiperkét, de őzlábgombát is, apum és nagybátyám jóvoltából. Volt jópár szép fiatal darab közöttük, úgy gondoltam elkészítem rántva. Volt még egy utolsó cukkinim is, így azt is melléje tettem.
Jó fűszeres bundát készítettem neki, és csupán az utolsó kerti zöldségekből készült salátával ettem, hogy legalább a diétából ennyit betartsak:) Mit mondhatnék róla? Imádom:)



Hozzávalók: 8 - 10 csiperkegomba, 1 kisebb cukkini (10  - 15 karika felvágva), 1 tojás, 4 - 5 evőkanál liszt, só, bors, fokhagymabors, halfűszer, pirospaprika, kis csokor apróra vágott  friss petrezselyemzöld, 3 - 4 evőkanál liszt a forgatáshoz, 1 - 2 dl olaj a sütéshez, 1 - 2 evőkanál szezámmag a szóráshoz.
Elkészítése: a gombát megtisztítjuk, a kalapjukat lehámozzuk, a tönkjüket kitörjük, a cukkinit vékony karikákra vágjuk. Mindkettőt sózzuk, borsozzuk, fokhagymaborsozzuk, és egy órát állni hagyjuk.
A tojást a fűszerekkel habosra verjük, lassanként hozzákeverjük a lisztet, vigyázva, hogy ne legyen csomós, majd kevés vízzel hígitjuk. A gombáról, és a cukkiniről leöntjük a vizet amit engedett, lisztbe forgatjuk, majd a tojásos masszába, megszórjuk szezámmaggal, és forró olajban pirosra sütjük. Salátával  vagy más körettel tálaljuk.

6 megjegyzés:

Edó írta...

Ez tisztára nekem való,Kati!:)

Gerdi írta...

A rántott gomba nagy-nagy kedvenc, akár salátával is!

Hankka írta...

De jó, hogy hoztad! :) Karfiolt készültem fűszeres bundában rántani (végül most elmaradt, de valamelyik nap majd elkészítem), ezek szerint nem rossz ötlet ez a fűszeres bunda! :) A gomba is remek lehet így! :)

marisz57 írta...

mi is nagyon szeretjük a rántott gombát, meg a cukkinit is!

Katalin írta...

Nagyon szép tálalás! A fűszeres bundában különösen finom lehetett!

Blogkonyha írta...

Érdekes a halfűszer a felsorolásban. Biztos dob rajta egyet. Nagyon kedvelem a rántott zöldségeket, egyszer még a burgonyát is bepaníroztam... :o)