2012. október 28., vasárnap

Csiperkegomba leves zúzával

Édesapám szép fiatal csiperkegombát szedett a minap. Ebből készült ez a fincsi, enyhén csípős leves. Csak ajánlani tudom.




Hozzávalók: 30 dkg csirke zúza, 30 dkg csiperkegomba, 1 hagyma, 2 cikk fokhagyma, 1 chilipaprika, só, bors, 1 kávéskanál pirospaprika, 1 dl tejszín, 1 dl natúr joghurt, 2 - 3 evőkanál olaj, 1 kis csokor petrezselyemzöld.
Elkészítése: a zúzát alaposan átmossuk, a gombát megtisztítjuk, átmossuk, felszeleteljük. A hagymát, a fokhagymát, a chilipaprikát apróra vágjuk.
A felforrósított olajon a hagymát, a fokhagymát, a chilipaprikát, üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a zúzát, és néhány percig együtt pirítjuk. Ekkor megszórjuk a pirospaprikával, felöntjük annyi vízzel amennyi levest szeretnénk, és puhára főzzük. Amikor a zúza megpuhult hozzáadjuk a felszeletelt gombát, és még 10 percig főzzük. A tejszínt elkeverjük a joghurttal és néhány evőkanál levessel, majd besűrítjük vele a levest. A tetejére apróra vágott petrezselyemzöldet szórunk.

8 megjegyzés:

Emi írta...

A zúza ugyan nem a kedvencem, nekem túl rágós, de a csiperkegomba... nem is emlékszem mikor ettem, de most is fel tudom idézni az ízét. Legfennebb a zúzákat meghagynám, de nagyon megenném a levesed!:)

Erika írta...

Nagyon finom lehet!!

Unknown írta...

Kati,köszönöm a segítséget :o)

Gerdi írta...

Még egy finom leves!
Ma a fokhagymalevest főztem meg, csak még leveszöldséget is tettem bele. Nagyon finom lett, nem is volt erősen fokhagyma ízű, pedig arra számítottam. Férjem kicsit gyanakvó is volt, megkérdezte, hús van-e benne? Ettől megnyugodott:-)

Kati írta...

Emi, nálunk nagy kedvenc a zúza, kissé rágós húsa ellenére is:) Mikor anyum tyúkot/csirkét vág, mindig lessük, hogy ki egye meg a zúzáját:) És a csiperke, hozzá sem hasonlítható a termesztett változatokhoz.

Erika, köszi:)

Rózsa, nincs mit, csak ennyit tudtam segíteni.

Gerdi,
örvendek, hogy tetszett. Nem olyan nagyon - nagyon fokhagymás, de mi így szeretjük:) Jót kacagtam a férjed kérdésén, mintha apumat vagy a fiútestvéremet hallanám:)

Blogkonyha írta...

Én sem vagyok oda a zúzáért, de a leves így is finom lehetett!

Hankka írta...

Ezek szerint a zúza ilyen megosztó, mondjuk nálunk a férjem meg nem enné, a gyerekeknek és nekem nincs vele semmi bajunk, szerintem nagyon finom lehet a leves! :) Guszta a képen is! :)

Kati írta...

Illéskrisz, köszi:)

hankka, úgy látszik igen, de nálunk nagy kedvenc:)