2012. október 8., hétfő

Aszalt szilvás - fügés kenyér

Vagyis inkább kenyérke:) Életem első kenyerét sütöttem meg a múlt héten, s úgy érzem kezdetnek igazán jól sikerült. Az ízvilága tökéletes, szinte kalácshoz hasonló, csak úgy magára is fogyasztható:)
Csak ajánlani tudom mindenkinek. Ha nem diétáznék, meg tudtam volna enni az egészet, de így csak egy kis szeletkét kóstóltam meg, a többit a család fogyasztotta el.
Ugyanakkor ezel a kenyérkével Sütis néne játékára is szeretnék jelentkezni, mert számomra legalábbis nagyon különleges ez a kenyérke:)




Hozzávalók:
  • 30 dkg kenyérliszt
  • 1, 5 - 2 dl langyos víz
  • 15 g szárított élesztő (másfél kávéskanál)
  • 10 dkg szárított füge
  • 5 dkg aszalt szilva
  • 1 kávéskanál só
  • 2 kávéskanál cukor
  • 10 dkg dió
Elkészítés: Az élesztőt a víz felével és a cukorral elkeverjük, és 5 – 10 perc alatt felfuttatjuk. A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a sót, az apró kockára vágott fügét és aszaltszilvát, valamint a darabosra tört diót. Mindezt összegyúrjuk,  és alaposan megdagasztjuk, amíg a kenyértészta hólyagos lesz. Egy tálat kibélelünk konyharuhával, megszórjuk liszttel, a tésztát belehelyezzük, letakarva,  meleg helyen 1 óra alatt duplájára kelesztjük. Ekkor a tésztát lisztezett nyújtódeszkára borítjuk, kissé átgyúrjuk, majd cipóvá formáljuk, sütőpapírral bélelt formába tesszük. Ismét kb. 45 percet kelesztjük.
A sütőbe egy vízzel telt edényt helyezünk és előmelegítjük. A kenyeret 10 percig magasabb hőfokon, majd kb 20 – 25 percig kisebb hőfokon sütjük.

14 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Nagyon szép lett. Látszik, hogy milyen fincsi.

Panna írta...

Nagyon finomnak tűnik... :)

Éva írta...

Ez valóban olyan mint a gyümölcskenyér vagy kalács! Nagyon finom lehet guszta!

Jámborné Budai Mónika írta...

Te kenyered is nagyon szép:))

horimarika írta...

De széééép!

trollanyu írta...

Nagyon szép és felvágva még kívánatosabb a kenyérkéd:) Tényleg olyan, mint a kalács, én is megkóstolnám szívesen.

Erdokóstoló írta...

Nagyon szép lett, és finom is. Gyümölcskenyeret én is tervezek, majd jövök akkor vissza.

Gerdi írta...

De szép kis cipócska! Egy időben én is előszeretettel sütöttem a kézzel dagasztott kenyereket, de mióta dolgozom, a gép süti.

Bokor Boglárka írta...

Guszta kis kenyér, gratulálok hozzá, főleg, hogy elsőre ilyen szépre sikeredett!

Katalin írta...

Kati, ez csodás, igazi különlegesség! Szívesen megkóstoltam volna...

Blogkonyha írta...

Mindenjóval megrakva! Csodás lehetett!

Hankka írta...

De jól néz ki! :) Nagyon finom lehet, ezt a kenyérkét én csak egy kis vajjal vagy akár anélkül, önmagában tudom elképzelni, nagyon finom lehet! :)

Titi írta...

Gyönyörű kenyeret sütöttél!!! Kis vajjal, egy bögre meleg kakaóval... Hm!!! :)

Kati írta...

Édeskonyha, Panna, köszi:)

Éva, nem tudom, gyümölcskenyeret még nem ettem:) De nagyon finom az biztos:)

Mónika, horimarika, köszi:)

trollanyu, nekem nagyon ízlett, finom, édeskés:)

Erdőkóstoló, ez igazándiból nem gyümölcskenyér, csak gyümölcsös kenyér:) De csak ajánlani tudom:)

Gerdi, ez az első kenyerem:) Nem sütök mindennap, ezt kézzel készítettem, mert gépem nincs:)

margaretta, köszi:)

Katalin, köszi, csak ajánlani tudom:)

Illéskrisz, igen, köszi:)

hankka, én is csak úgy magában kóstóltam, meg a szüleim is, vajjal is finom lenne az biztos:) Más nem is kell hozzá, mert nagyon karakteres az íze:)

Titi, köszi, ahogy mondod:)