2012. szeptember 21., péntek

Dukan - zsemle

Aki mostanában járt a blogomon tudja, hogy diétázom, ezért igyekszem diétás ételeket sütni, főzni. Ennek a zsemlének a receptjét román blogokon találtam, és tökéletesen beleillik a diétába. Ne egy hagyományos zsemlére gondoljatok, inkább csak a formája emlékeztet a zsemlére. Egy kicsit különlegesek a hozzávalói, de gyógynövényes boltokban nálunk is kaphatóak. Mivel kenyeret egyáltalán nem eszem, nagy segítség ez a zsemle, mivel fel tudom pakolni a suliba is.



Hozzávalók:
  • 2 evőkanál zabkorpa (hatásairól ITT olvashattok)
  • 2 evőkanál psylliumkorpa (hatásairól ITT olvashattok )
  • 30 dkg 0, 1 százalékos tehénturó
  • 3 tojás
  • 2 kávéskanál szárított élesztő
  • csipetnyi só
Elkészítés:
A kétféle korpát elvegyítettem a szárított élesztővel és a sóval. A tojásokat összekavartam a túróval, majd az egészet jól összedolgoztam. Egy eléggé lágy masszát kaptam, amit muffinsütőbe kanalaztam, és előmelegített sütőben, alacsony lángon 40 perc alatt megsütöttem. Nekem egy picit beleragadtak a formába, ezután muffin papírban fogom sütni, mert nehéz mindig kimosni a tepsit.

 Ezeket mind a lánytesóm vette nekem ajándékba, hogy kitartásom legyen a diétához.

9 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon elmaradtam mostanában, és nem is tudtam, hogy diétázol! Remélem jól haladsz! :) Ezt a zsemlét pedig ki fogom próbálni, csak útifű maghéjat honnan szerzek azt még nem tudom, szerinted mivel helyettesíthető?

HajniZoli írta...

Gratulálok, nagyon kitartó vagy. Ha elérted a célodat, vigyázz, tartsd is meg! Tényleg, a táplálkozás életforma kell hogy legyen.
Remek ez a zsemle szemre. Az íze milyen? Kipróbálnám én is:-)

Erika írta...

Tetszik a recept, és kitartás a diétádhoz, a múltkor még nem tudtam hogy ez a helyzet..:)

Edó írta...

Ügyes vagy Kati,drukkolok neked!:-) fincsi lehet ez a túrós!

Kinguci írta...

Szépen haladsz, csak így tovább :*

Névtelen írta...

Szerintem én is kipróbálom, tetszik a recept!:)

Zsuzska írta...

Nagyon jó kis recept, tuti kipróbálom! Sok-sok kitartást kívánok a diétádhoz!

Elisabeth írta...

Nem tudtam hogy diétázol...sok szerencsét, és kitartást hozzá. Guszta és finomnak néz ki a zsemle!

Panna írta...

Én is le vagyok maradva.. remélem jól haladsz a diétával! Kitartást hozzá!