2012. augusztus 14., kedd

Sült paradicsom

Ezt a receptet még a télen láttam egy biogazdálkodásról szóló dokumentumfilmben, több receptet is lejegyeztem akkor zöldségekkel, s most jön a kipróbálás időszaka. Ez a paradicsomos nagyon tetszett nekem már akkor is, most elkészítve is csak dicsérni tudom. Annyit fűznék hozzá, hogy inkább húsosabb, kevésbé leveses paradicsomból kell készíteni, mert nekem túl sok levet engedett, így az elején inkább főtt mint sült:) De a levét is isteni lehet kenyérrel kimártogatni, én most csak magára ettem, mert diétázom, nem eszem kenyeret.



Hozzávalók:(1 személyre)
  • 3 - 4 közepes, jó húsos paradicsom
  • 2 - 3 cikk fokhagyma
  • 1- 2 evőkanál olívaolaj
  • 3 ágacska kakukkfű
  • pici só
Elkészítés:
Egy hőálló tálat olívaolajjal kikentem, a paradicsomokat kettévágva, vágott felükkel lefele belehelyeztem. Rászórtam a felaprózott fokhagymát, a sót, a kakukkfüvet, és még rápermeteztem egy kevés olívaolajat. Előmelegített sütőben, közepes lángon 40 - 45 percig sütöttem.

9 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Nagyon gusztusos! Épp jókor jött, mert van sok paradicsomom, köszi!:)

Névtelen írta...

Nagyon guszta! Rizs ,bulgur mellé is finom lehet, kipróbálom!

Edit írta...

Vagy kár hajdínával is milyen fini lehet. Tényleg nagyon guszta!

Erdokóstoló írta...

Nagyon jól néz ki. A kenyérmentes korszak bevezetése nálam is időszerű lenne!

Katalin írta...

Nagyon guszta, még nem készítettem ilyet, és nem is ettem, sajnos :(
Ezt csak így frissen eszitek, vagy üvegekbe is el lehet tenni, esetleg télire?

Hankka írta...

Milyen egyszerű elkészíteni, mégis nagyon finom lehet! Hős vagy, én nem biztos, hogy le tudnék mondani a kenyérrel történő mártogatásról! :)

Kati írta...

Tiffanylda, akkor ki is próbáltad?

Patrícia, igen szerintem is finom lehet azok mellé is:)

Edit, még nem ettem hajdinát, de gondolom azzal is találna:)

Erdőkóstoló, sajnos már túl felcsúsztak a kg-ok, amúgy nem vagyok egy megrögzött diétázó, de muszály leadjak mert érzem, hogy kezdenek fájni a lábaim.

Katalin, köszi:) Én is most készítettem először, nem tudom, hogy télire megállna-e így, de utánanézek.

hankka, köszi, nem vagyok egyébként se nagy kenyeres szerencsére, de mondjuk azért egy jó szelet házikenyér lehet engem is elcsábítana:)

Edit írta...

Sokan nem szeretik a hajdinát,a jellegzetes íze miatt. Nekem bejött.Próbáld ki. Először pirítom kis olajon, aztán felöntöm vízzel, majd mikor fő kavargatom, és folyamatosan öntöm hozzá a vizet míg meg nem fő teljesen. Nekem picit szét is szoktak nyílni a szemek. Fini nagyon.

Kati írta...

Edit, ki is próbálom, be kell szerezzem magamnak:)