2012. július 5., csütörtök

Csíkos tallér

Megjöttem ismét. Mostanában nem volt időm a blogolással foglalkozni. De most itt vagyok, hála Istennek túlestem sikeresen az államvizsgán. A magánéletemben is történt egy kis változás, a Párom elutazott Londonba dolgozni, így valószínű nem fogok olyan gyakran főzni itthon mint eddig, de édesanyáméknál majd főzőcskézek, receptek nélkül nem marad a blog:)
Ezt a finom és mutatós kekszet a Marianntól nyert, Ízkalauz sorozat Aprósütemények című könyvből készítettem a Páromnak még a múlt héten, hogy elvigye magával, de végül elfogyott itthon annyira finom volt.




Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg vaj(nekem csak margarinom volt, de azzal is pont olyan finom lett)
  • 20 dkg porcukor
  • 2 tojás
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 evőkanál kakaópor
  • csipetnyi só
Elkészítés:
A hozzávalókat a kakaó kivételével összegyúrtam, két cipót formáltam. Az egyikbe belegyúrtam a kakaóport, a másikba a vaníliás cukrot. Mindkét cipót egyforma nagyságúra nyújtottam, majd a nyújtófa segítségével egymásra fektettem, és szorosan feltekertem. Kb egy fél órára betettem a hűtőbe, amikor már megkeményedett a tészta, vékony szeletekre vágtam. Előmelegített sütőben, alacsony lángon 10 - 15 perc alatt megsült.

13 megjegyzés:

Panna írta...

Szépséges a kekszed, nem is csodálom, hogy idő előtt elfogyott :) Az államvizsgához gratula! A párod meg remélem nem marad sokáig...

Kati írta...

Panna, köszi, én meg remélem, hogy sokáig marad, mert az azt jelenti hogy talált komoly munkát:) S akkor mennék én is. Persze hiányzik már nagyon, de azért imádkozom, hogy kapjon egy jó munkahelyet, s ne kelljen egy hónap múlva hazajönnie.

Blogkonyha írta...

Gratula a vizsgádhoz! :o) A keksz nagyon mutatós!

Édeskonyha írta...

Én is gratulálok az államvizsgádhoz! A keksz pedig szuper. Emlékszem valamikor én is sütöttem ilyet. Fincsi :)

ingyom bingyom írta...

Kedves Kati!
Nagyon nagy gratula az államvizsgához! És köszi, hogy megemlitettél, és a ráadás, hogy kipróbáltad a könyvbéli receptet külön örömet okoz, jó helyre került! Nagyon guszta lett a keksz remélem nekem is lesz majd időm kipróbálni. Most én sem sűrűn tudok blogolni sajnos. Ha netán kijutnál a británok közé, -ahogy "birtokoseset" mondaná,- sok erőt kivánok hozzá, és onnan is posztolsz remélem!
Puszi!

Névtelen írta...

Gratulálok én is az államvizsgához! :)

Ezt a sütit egyszer megcsináltam, azóta is keresem a receptet. Köszi szépen, hétvégén megint elkészítem, rögtön 1 kg lisztből :)

Roza írta...

Kati gratulálok az államvizsgádhoz. Kívánom, hogy minden tervetek, elképzelésetek váljon valóra!
Puszillak!&#9829

Farci írta...

Gratulálok az államvizsgádhoz!
A kekszek nagyon helyesek!

trollanyu írta...

Gratulálok az államvizsgádhoz:) Nagyon dekoratív és finom keksz, én is szoktam ilyet készíteni. A párodnak sok sikert az új munkához, London nagy élmény:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Gratulálok én is a vizsgádhoz.
Keksz nagyon mutatós,egyszer én is kipróbálom:))

Elisabeth írta...

Gratulalok az allam vizsgadhoz...a kekszek nagyon ugyesen keszitetted, igazan szuper szep, es finom. Mar regen sutottom en is ezt. Ugyesen sikerult neked:DDD

IsaBella írta...

Gratulálok az államvizsgádhoz! :) A tallérok nagyon guszták lettek, nem csodálom, hogy hamar elfogytak. :)
Már nekem is hónapok óta tervbe van véve az elkészítése, talán egyszer csak sor kerül erre is. :)

Kati írta...

Illéskrisz, köszi:)

Édeskonyha, igen láttam több helyen is ezt a kekszet, nekem még újdonság volt:)

Ingyom bingyom, szeretek kipróbálni új recepteket a nyert, ajándékba kapott vagy cserélt szakácskönyvekből, már csak azért is, hogy ne üljenek kihasználatlanul, hiszen annyi új, finom dolg van bennük.
hát egyelőre még a Párom is keresi még csak a munkát, ma pont egy hete, hogy elment. Az még a távoli jövő, hogy esetleg én is kimenjek, csak abban az esetben, ha neki sikerül munkát találni, és lesz egy biztos alapunk.

Patrícia, köszi. Gyerekes családban szerintem még jobban fog tetszeni ez a keksz, mert mutatós, játékos is:)

Roza, köszönöm, mindig olyan kedves vagy hozzám, hozzánk:)

Farci, köszönöm:)

trollanyu, köszi:) Hát már elújságolta, hogy milyen nagy élmény, teljesen más világ, nagyon szeret ott lenni. Bárcsak én is ott lehetnék, együtt átélni sokkal szebb lenne. De ne legyünk telhetetlenek, hátha annak is eljön az ideje.

Mónika, nagyon finom és mutatós keksz.

Elisabeth, köszönöm, igen láttam, már sokan sütötték ezt a kekszet.

IsaBella, köszi, kiváló vendégfogadásra is szerintem:)