2012. június 25., hétfő

Tengeri gyümölcsös penne

A hétvégére sikerült befejeznem az államvizsga dolgozatomat, most már csak a leadás és a megvédés van hátra. Így a hétvégén már főzni is volt időm. Egy számomra különleges, mégis egyszerű tésztát készítettem szombaton ebédre, tengeri gyümölcsökkel. Én eddig csak olyan apró rákot ettem, a többitől egy kicsit tartottam, de most megbizonyosodtam, hogy nagyon finom.



Hozzávalók:
  • 1 csomag mirelit tengeri gyümölcs keverék(kb fél kg)
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 csokor zöld fokhagymaszár
  • 2 - 3 dl tejföl
  • bors
  • fokhagymabors
  • kevés olívaolaj
  • penne
Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát és zöld fokhagymaszárat az olajon megdinszteltem, hozzáadtam a még fagyos tengeri gyümölcsöket, fűszereztem, és puhára pároltam saját levében, mert eresztett egy kis levet, majd ráöntöttem a tejfölt és összeforraltam. Kifőzőtt pennével tálaltam.

14 megjegyzés:

Erika írta...

Nagyon guszta, imádom a tenger gyümölcseit!:) Miből írtad a szakvizsgádat?

Alíz írta...

Nem vagyok jó viszonyban a tengeri herkentyűkkel, de egy ilyen gusztusosan tálalt, szép, színes étellel, lehet, hogy engem is rá lehetne venni, hogy megegyem. :) Szorítok a vizsgádra, majd számolj be a sikerről is! :)

teller-cake írta...

Pizzafeltétként ízlenek az ilyen herkentyűk, így miért is ne próbálnám ki egyszer ezen a módon? Köszi az ötletet!
Gratula a kész dolgozathoz és egy kalappal a védéshez!! :-)))

María írta...

Nagyon jól néz ki!! Én is imádom a tengeri herkentyűket, de tejföllel még nem készítettem. Biztos nagyon finom lehetett. Csak azt nem tudom kitalálni mi a piros benne. Lécci áruld el!! :)

María írta...

Ja és én is gratulálok az elkészült államvizsga dolgozathoz, és "egy kalappal" a védéshez.

Blogkonyha írta...

Én gratulálok a vizsgádhoz, ügyes vagy! A penne kitűnő, főleg ilyen finom tengeri raguval! Legközelebb próbáld ki kevés fehérborral és tejszínnel! :o)

4Gyerek írta...

Megvédés mikor lészen?
És mi leszel, ha "nagy leszel"?
Meg ha publikus, hol tanultál?

Na, győzzél válaszolni ;-)

Mostanság szünetelt nálunk a tengeri herkentyű fogyasztás. Bár oka nem volt. Igazi finom, ízletes herkentyűket Horvátországban, no meg a Zöld fok-i szigeteken ettünk. Hát ja....ahol nem a fagyasztóból kerül a serpenyőbe, csakis klasszisokkal finomabb lehet.

trollanyu írta...

Sok sikert az államvizsgához:) Szeretem a tengeri cuccokat, de sajnos a család megoszlik ezzel kapcsoltaban. Nagyon szép és gusztusos:) Tulajdonképpen nekem csak a polip nem ízlik, de lehet, hogy csak nem jül készítem el:)

Gizi írta...

Gratulálok az államvizsgádhoz, és sok sikert a megvédéséhez. Nagyon szeretem a tenger-gyümölcseit, és olyan guszta, hogy szívesen megkóstolnám.:)

Tiffanylda írta...

Nem is figyeltelek mostanában, mert tudtam, hogy készülődsz... Gondolom, ezzel a nehezén túl vagy és biztos vagyok benne, hogy a többi már simán megy! Csak semmi izgalom, mert az mindent elronthat!!!
Ez az étel az egyik kedvencem és most úgy felizgattál, hogy lehet, még ma meg is főzöm! Csak ne lenne olyan drága a tengeri gyümölcs!...

Kati írta...

Erika, köszi, a dolgozatomat az öltözködés néprajzából írtam.

Alíz, eddig én sem voltam barátságban velük, főleg a polippal, de hidd el nagyon finomak:) Köszönöm, hogy szorítasz nekem:)

teller - cake,köszi, pizzán még nem ettem ilyesmit, de te is jó ötletet adtál nekem:)

Mária, a piros az a szurimi:)Köszi a gratulációt:)


Illéskrisz, köszi, a tejszín jöhet, de a bort azt én valahogy nem tudom elképzelni ételekhez(csupán a vörösbort a flekkenhez:)), nem is tartok itthon italokat, senki sem boros a családban.

4Gyerek, hát az biztos, hogy ott ahol ti ettétek, sokkal finomabb volt, mint amit itt fagyasztva árulnak. Ebben nem is kételkedem. De sajnos nekünk csak ilyenre van lehetőségünk.

Trollanyu, köszi, igen én is a polippal nem voltam megbékülve, de ebben a keverékben több darab is volt, és mindenik, finom puhára megkészült.

Gizi, köszi, ezután én is többször készítem.

Tiffanylda, igen, készülödtem keményen, meg közbejöttek a ballagások, szóbeli érettségiztetések, rengeteg dolgom volt, én sem blogoztam vagy 3 hete.
Igyekszem nem idegeskedni, már el nem vágnak gondolom, ha a dolgozatot elfogadták:)

Katalin írta...

Sok sikert az államvizsgádhoz!!!
A tésztát jól néz ki, biztosan finom is volt, bár én kicsit idegenkedem a tenger gyümölcsitől :)

Panna írta...

Finomat főztél! :) Na meg egy kalappal a diploma védéshez!

Kati írta...

Katalin, köszönöm?) Próbáld ki a tenger gyümölcseit, én is úgy voltam vele, pedig nagyon finom.

Panna, köszi:)