2011. november 20., vasárnap

Sajtos lángos

Ismét egy recept Gergely Éva könyvéből.:)




 Hozzávalók:
  •  4 - 5 közepes héjában főtt burgonya
  • fél kg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kávéskanál köménymag(aki nem szereti el is hagyható)
  • kevés tej
  • reszelt sajt ízlés szerint
  • olaj a sütéshez
Elkészítés:
Este készítettem elő(ezt kéri a recept). A burgonyát simára áttörtem, összegyúrtam a liszttel, a kevés tejben felfuttatott élesztővel, tört köménymaggal, sóval, és letakarva reggelig pihentettem. Reggel kis cipókra osztottam, ezekből pedig kerek lapokat nyújtottam. A lap egyik felére reszelt sajtot terítettem, félbehajtottam, és a széleit lenyomkodtam. Forró olajban kisütöttem, tejföllel tálaltam.

7 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

De régen ettem lángost! Az uram nem szereti, ha olajban sütök, ugyhogy igyekszem minimálisra redukálni. Azért egy lángost bevállalnék :)

Ditta tortái írta...

Épp ezt sütöttem én is most vacsorára,csak én kefires verziót szoktam általában,nagyon szeretjük:-)

María írta...

Nagyon fincsi lehetett!! Így még nem próbáltam, csak pirított káposztával töltve. Ez a változat a gyerekeknek is biztosan nagyon bejönne!!

Panna írta...

Sajtosan még nem ettem, de tuti finom ;)

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta !

trollanyu írta...

Nagyon jól néz ki:) Én szoktam mindenfélével töltögetni a lángost, a sajtos is finom:) Látom már másból nem is főzöl, csak ebből a szakácskönyvből:) Nagyon klassz receptek vannak benne.

Kati írta...

Kratív konyha, mi nagyon szeretjük a lángost, én főleg a sonkásat:)

Mária, a Párom kedvence is a káposztás:)
Panna,Éva, nagyon finom:)

trollanyú, nagyon szeretem ezt a könyvet, mert nagyon megbízható, nem mint egyes receptes könyvek, és nem utolsó sorban erdélyi ételek vannak benne.