2011. október 8., szombat

Padlizsánkrémleves fehér babbal

Elkészítettem életem első krémlevesét Jamie Oliver receptje alapján. Köszönet érte Jaminek, mert egy különleges, krémes leves lett, amely ezután többször is fog szerepelni a palettán. Az öcsém és a barátnője voltak a főkóstolóim, nagyon ízlett nekik, és hozzáteszem nekem is. Legfeljebb máskor egy picivel kevesebb chilipaprikát teszek bele, mert nekem így egy picit csípős, de a testvérem azt mondta, hogy egyáltalán nem csíp, itt látszik a különbség a férfi és női ízlelés között.A receptet leírom mértékegységekkel együtt, de én semmit sem mértem hozzá, mindent csak szemre és ízlés szerint tettem.
Ezt próbáljátok ki, mert nagyon finom.





Hozzávalók:(6 személyre)
  • 30 dkg éjszakára beáztatott fehérbab(paszuly)
  • 4 nagy padlizsán
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 5 cikk finomra aprított fokhagyma
  • 1 - 2 kicsi szétmorzsolt, vagy apróra vágott, szárított chilipaprika(nálam két friss szerepelt, de aki nem szereti a csípőst az tehet 1-et is)
  • 1 evőkanál apróra vágott friss bazsalikom
  • 1 evőkanál apróra vágott petrezselyemzöld
  • 5,5 dl csirke- vagy zöldségalaplé
  • 6 evőkanál tejföl(az eredeti receptben ricotta szerepel, nálunk ilyesmit nem nagyon kapni)
  • bors
a csirkealapléhez
  • nálam két csirke csontos részei, de lehet egy egész csirkéből is készíteni
  • 3 - 4 közepes sárgarépa
  • 2 petrezselyem
  • 1 kisebb zeller, nálam 2 zellerszár levelestől, mert csak az volt itthon
  • 1 hagyma
  • 3 - 4 szál petrezselyemzöld
  • bors
 a tálaláshoz
  • 2 - 3 szelet bacon, pici kockákra vágva, megpirítva
Elkészítés:
Először is elkészítettem a csirkealaplét. A megmosott csirkehúst a zöldségekkel együtt megfőztem, majd hagytam egy picit, hogy megszálljon, majd óvatosan leszűrtem. Amíg ez főtt átmostam a beáztatott paszulyt(babot), és annyi vízzel ami éppen csak ellepi odatettem főni. Ha friss padlizsánból készítjük, akkor megsütjük a padlizsánokat is, nálam erre nem volt szükség , mert csak elővettem a fagyasztóból, ami előre le volt sütve, természetesen ki kell engedjen.
Amikor az alaplé és a paszuly is megfőtt egy mélyebb fazékban az olívaolajon megfonnyasztottam a fokhagymát, a chilipaprikát, a bazsalikomot és a petrezselymet, vigyázva, hogy ne égjenek meg. Azután erre rátettem a  padlizsánt, a paszulyt, és felöntöttem az alaplével, fűszereztem, hagytam 15 percet így együtt rotyogni, majd áttöltve egy műanyagtálba botmixerrel pürésítettem. Az eredeti recept szerint csak felét kell pürésíteni, de én az egésszel ezt tettem, ha már krémleves, legyen krémes. Ezután hozzákavartam a tejfölt, és még hagytam egyet rottyanni. Pirított bacon kockákkal tálaltam. Hát valami isteni volt  így együtt.

11 megjegyzés:

Roza írta...

Kati, ez nagyon jól néz ki:) A leírás alapján el is hiszem, hogy isteni volt:)

Adél írta...

Ezt nagyon megkóstolnám,szuperül hangzik a recept. Bár imádom a padlizsánt,de leves formájában sosem ettem még.

Panna írta...

Légyszi küldj nekem egy tányérral, mert nagyon de nagyon megkóstolnám :))

trollanyu írta...

Szuper recept, én is imádom a padlizsánt, de krémlevesként még nem ettem. Jamiet pedig szeretem nézni, ahogy főz. Ki fogom próbálni mindenképpen.

Márti írta...

Én is így vagyok ezzel, hogy minden formában szívesen megeszem, de levesnek még nem ettem. Ötletes!

Okki írta...

A padlizsán a kedvenc zöldségem. Levest még soha nem ettem belőle, biztos kifogom próbálni.
Köszi a receptet! :)

Kreatív konyha írta...

Levesként még soha nem ettem padlizsánt, érdekes.

Milyen aranyos vagy, hogy odaírod a paszuly mellé, hogy bab! Remélem nem én voltam az egyetlen, aki régebben nem tudta, mi az a paszuly :)))

Marti M írta...

Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék átadni neked!

http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/10/dijat-kaptam.html

Bianka írta...

Még nem ettem ilyet, nagyon kíváncsi lennék az ízére. Finom lehet

Kati írta...

Roza, nekünk nagyon tetszett, biztos , hogy felkerül a többször elkészítendő levesek listájára.

Aleda, én is most ettem előaször padlizsánt leves formájában, hát isteni, mint amúgy minden formában, és Jamie receptjeiben sem lehet csalódni.

Panna, rögtön rád gondoltam mikor készítettem, mert tudom, hogy kedvenceid a krémlevesek.

trollanyu, érdemes kipróbálni, különleges, selymes , finom az ízvilága, én is nagyon szeretem Jamie stílusát.

Márti, Jamie ötlete volt, de nagyon finom.

Okki, nincs mit, hidd el finom lesz, ha kipróbálod.

Kreatív konyha, semmi probléma, tudom nálatok nem használják a paszuly kifejezést, nálunk meg a babot nem, de azért egy ilyen Janie recepthez jobban is illik a bab megnevezés.:)

martinelli, köszi a díjat, hamarosan elhozom.

Bianka, nagyon, de nagyon finom, majd próbáld ki egyszer.

Tiffanylda írta...

Biztos vagyok benne, hogy isteni volt! Én is kipróbálom, de elég időigényes - mondjuk, ha nincs megsütve előre a padlizsán, megfőzve az alaplé..., onnan már megy gyorsan. Nálam kétnapos lesz!:) Este előkészítem! Köszönöm szépen!:)