2011. szeptember 8., csütörtök

Almaleves csirkehússal

Egy másik kedvenc nyári - őszi levesünk az almaleves csirkehússal, vagy bármilyen más szárnyashússal. Nagymamám és édesanyám is gyakran főzték, főzik ilyenkor. Én nagyon - nagyon szeretem. Általában a csirke csontos részeiből szoktuk főzni, de aki nem szereti a csontos húst készítheti a többi részéből is.



Hozzávalók:
  • egy csirke csontos részei
  • 9 -  10 alma
  • 1 hagyma
  • 1 paprika
  • 1 csokor petrzselyemzöld
az eresztékhez
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 dl tej
  • 1 dl víz
Elkészítés:
A húst sós vízbe teszem főni. Közben meghántom az almát, és cikkekre vágom, megtisztítom a hagymát és a paprikát. Amikor a hús megpuhult hozzáadom az almát, a hagymát egészben, a paprikát ketté vágva. Amíg az alma 5 - 6 perc alatt megpuhul(sőt van amelyik fajta méghamarabb) elkészítem az eresztéket: a tojást simára kavarom a liszttel, és felöntöm a tejjel és a vízzel. A levest leveszem a tűzről úgy adom hozzá az eresztéket, hogy ne fusson össze. Végül megszórom apróra vágott petrezselyemzölddel is.

10 megjegyzés:

trollanyu írta...

Ez a leveskombináció újdonság nekem. Én biztos megenném, mert a hús-gyümölcs párosításokat kedvelem. Érdekes lehet, megkóstolnám.

Gerdi írta...

Anyukám is hússal főzte a savanykás gyümölcsből készült leveseket, én nagyon szerettem. De aztán leszoktam róla, családi nyomásra. Mert Férjuram meg csemetéim csak édesen eszik meg.

Anikó írta...

Igy még soha nem ettem, nem is hallottam róla, édes gyümölcslevesként igen, édes szószként sós-fokhagymás sülthúsokhoz igen, de együtt főzve sósan, elképzelni sem tudom, érdekes lehet:-)))))

eSKa írta...

Nagyon finom lehet ez a leves. Már ettem hasonlót, és ez a különleges ízvilág felejthetetlen. Jó, hogy feltetted a receptet, hétvégén kipróbálom csirkeaprólékkal.

Bors and Pepper írta...

Ez nekem is újdonság! Fincsi lehet!

Panna írta...

Na ez nekem is újdonság.. érdekes párosítás!

Kati írta...

trollanyu, édesanyám mindig is készített ilyen levest, sőt szőlővel is készítjük, sokszor szoktuk olyankor mikor nagyon ellakunk valami zsírosabb étellel, pl disznóvágás után.

Gerdi, akkor nem csak nálunk divat a gyümölcsleves hússal.

Anikó, csak annyit mondhatok nagyon finom, igaz én megszoktam, mert anyum mindig is így készítette.

eSKa, majd írd meg, hogy tetszett-e?

Bors and Pepper, bizony nagyon finom:)

Panna, nektek úgy látom igen:), nálunk ez hagyományos.

Névtelen írta...

Nagyon finom levesem lett ma ennek a receptnek köszönhetően! Köszönöm szépen!
KAM

Unknown írta...

Én is szoktam csinálni,csak én behabarom tejföllel,mint a sima almalevest

Névtelen írta...

Én csirke csontos részeivel készítem ugyanígy ahogy le van írva.Anyukámtól tanultam Erdélybe készítik gyakran.Imádjuk🥰