2011. augusztus 21., vasárnap

Majonézes karfiolkrém

A hétvégén nálunk vendégeskedtek a Magyarországon, Tápiószentmártonban lakó unokatestvéremék, vagyis az unokatestvérem, a férje, és a 6 hónapos kisfiúk, Gergő. Az unokatesómmal gyerekkorunk óta nem találkoztunk, a férjét is most ismertem, ismertük meg, és hát a kisfiúk bearanyozta a hétvégénket. Ritka az olyan baba, aki 6 hónaposan, fél napi utazás után, idegen helyen egész nap kacag, nem nyűgös, meg sem parittyázza, hogy két napig a család minden tagja fél óránként cserélgeti, egyik ölből a másikba.
 Tudom, hogy ez nem gasztro téma, de muszály mutatnom róla egy képet.:)


Természetesen főztem is, csorbát, csirkepaprikást, bolognai spagettit, tejes kukoricát, majonézes karfiolkrémet, de a fényképezés helyett inkább a babázást választottam, így csak a karfiolkrémről készült fotó, még mielőtt a vendégek megérkeztek volna.
A padlizsánkrém(vinettakrém) mellett karfiolkrémet is mindig készítettünk gyerekkorom óta, így készítettem most is a reggeli részeként.



Hozzávalók:
  • 2 - 3 karfiol(mérettől függően)
  • 2 - 3 dl házi készítésű majonéz(készítését leírtam a Majonézes vinettánál)
  • 1 hagyma
Elkészítése:
A karfiolt rózsáira szedtem, 10 percig sós vízben áztattam, hogy az esetleges idegen betolakodók kibújjanak belőle, majd fővő sós vízben, néhány evőkanál tejjel(hogy szép fehér maradjon)puhára főztem. Közben elkészítettem a majonézt, amikor a karfiol kihült villával összetörtem, (nem baj ha marad benne néhány nagyobb darabocska, annál finomabb), majd összeforgattam a majonézzel és az apróra vágott hagymával. Megkóstóltam, picit utánasóztam. Kihűtve tálaltam zöldségekkel, házikenyérrel.

Majdnem elfelejtettem, hogy ma ismét kűrtőskalácsoztunk is Rigmányban, és egy ünnepelt is volt, aki a héten ünnepelte a szülinapját, és akinek torta is készült. A tortát édesanyám és a húgom készítették az öcsémnek. Nagyon finom lett.

Isten éltessen Tesó!

A Tesóm szülinapi tortája.

    15 megjegyzés:

    Csilla írta...

    Ez a kisfiú egy tünemény lehet! :))
    Isten éltesse az Öcsédet! :)

    Éva írta...

    Kis tündérke a kisfiú, látszik rajta hogy milyen nyugodt baba! Isten éltesse az Öcsikédet, nagyon szép lett a tortája!

    trollanyu írta...

    Tündéri ez a kis mosolygó fiúcska:) A testvérednek boldog szülinapot! Karfiolkrémet meg még sosem ettem, pedig nagyon szeretem a karfiolt.

    María írta...

    Hú, volt Nálatok esemény akkor bőven a héten és hét végén. A pici tündéri, a kaják csak finomak lehettek, Tesódnak boldog szülinapot kívánok én is!

    Annamari írta...

    A kis huncut :o)
    A karfiolt valamikor régen mi is készítettük így, és nagyon szeretem.
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    Anazar írta...

    Milyen jó kis hétvégi menü!!

    marisz57 írta...

    Mozgalmas hétvégétek volt! És jó ételek! :)

    Vicuska írta...

    Mozgalmas és szívderítő hétvége volt! :) A gyermeki ösztön érezte (a vér nem válik vízzé), hogy biztonságos, jó helyen van a rokonai között :) Olyan, mint egy kis mosolygós Buddha!

    Alíz írta...

    Tündéri ez a baba és milyen jól áll neked! Nem lep meg, hogy a társaságában megfeledkeztél az ételfotózásról. :))) Az a tesónak készült torta viszont nagyon finomnak néz ki, megkóstoltam volna. Ugye lesz recept is?

    Petra írta...

    Édes ez a baba! Én sem foglalkoztam volna a fotózással. A karfiolkrém nagyon jól hangzik. :)))
    Tesódnak boldog szülinapot!

    Juci írta...

    Jaj de édes a kis Gergő!Látom nem unatkoztál...
    ISTEN ÉLTESSE AZ ÜNNEPELTET!!

    Kreatív konyha írta...

    A lurkó tüneményes, aranyos kis gombócka!!!!!
    Boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    Panna írta...

    Boldog szülinapot az öcsédnek! Nagyon aranyos a kisfiú, nem is csodálom, hogy inkább babáztál a fényképezés helyett :))

    Bianka írta...

    Sok boldogságot a tesódnak, nagyon aranyos baba

    Kati írta...

    Csilla, átadom, köszi az ő nevében is.:)

    Éva, köszi, hát igen anyum és a tesóm készítették ezt a finom és szép tortát, hiába az anyukák mindig ügyesek:)

    trollanyu, köszi, próbáld ki a karfiolkrémet, nem fogsz csalódni benne, nagyon finom, a magyarországi vendégeimnek is nagyon ízlett.

    Mária, igen tele voltunk eseményekkel, de én jobban is szeretem így mintha otthon unatkoznék, szeretem ha zajlik az élet.:) Köszi, a tesóm nevében is.

    Annamari, nálunk is hagyományos étel a családban a karfiol így elkészítve.Köszi, átadom az öcsémnek.

    Anazar, köszi.:)

    marisz57, igen, köszi:)

    Vicuska, igen, bizony rokonok közt volt, ő volt a hétvége fénypontja.:)

    Alíz, igen, imádom a gyerekeket(remélem nekem is lesz egyszer). Elkérem anyutól a torta receptjét, és akkor felteszem azt is, mert ezt ők készítették ketten a tesómmal.

    Petra, köszi, átadom.

    Juci, nem unatkoztam bizony, ilyen kisbaba nem mindennap jár nálunk. Köszi, átadom a tesómnak.

    kreatív konyha, igen, a kis hurkásom nagyon aranyos volt.:) Köszi, átadom a tesómnak.

    Panna, köszi, igen ennivaló volt Gergő.

    Bianka, köszi, átadom.