2011. július 6., szerda

Töltött tök

Ez igazából egy maradékhasznosító fogás, de annyira jó lett, hogy még biztos lesz ismétlése.
Most készítettem először töltött tököt, enni még máskor is ettem, de az nem tetszett. Mivel csak egyedül vagyok itthon egy személyre készítettem.





Hozzávalók:(1 személyre)
  • 1 kisebb tök vagy egy nagyobbnak a fele
  • 2 szál zöldhagyma
  • 2 - 3 gomba(nálam egy galambhátú és egy rókagomba)
  • néhány szalámi szelet
  • 1 paprika
  • 2 teáskanál natúr joghurt
  • egy maréknyi juhsajt lereszelve
  • 2 paprikával töltött zöld olívabogyó
Elkészítés:
A tököt meghámoztam, kettőbe vágtam, a közepét karalábévájóval óvatosan kiszedtem. Picit belülről megsóztam, borsoztam őket.
A gombát, paprikát, felvágottat, zöldhagymát vékony csíkokra vágtam, és forró olajon megpirítottam. Csak miután már megpirultak adtam hozzá a kivájt tököt, és fűszereztem sóval, borssal, néhány percig még kavargatva pirítottam. Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a tököt. Miután megtöltöttem a töltelék tetejére öntöttem egy kávéskanál joghurtot, és megszórtam a juhsajttal. Az olívabogyót karikákra vágtam, azzal diszítettem.
A tököket egy kisebb lábasba helyeztem, kevés olajat és vizet töltöttem alája, lefödtem, és előmelegített sütőben 15 perc alatt megpároltam, majd a fedőt levéve megpirítottam.

11 megjegyzés:

Éva írta...

Jól néz ki, biztos nagyon finom is lett!

@havas írta...

Nálunk vasárnap volt töltött karalábé(darált hússal) tárkonyos szósszal nyakon öntve. Próbáld majd ki, ha gondolod, mennyei!

Adél írta...

Ötletes,nem a megszokott darált húsos.Nálam is van a hütőben pár zsenge tök,el kéne készítsem.

Ottis írta...

Nagyon ötletes tényleg, és finom biztos!

Anazar írta...

Jöhet! Azaz mehetek??
Annyira jópofák az olajbogyó karikákkal, mint muppet arcok a Sesame Street-ből :-)))

Bianka írta...

Mint egy boldog finom arc

Panna írta...

De jól néz ki! Én is épp azon gondolkodom, hogy a következő tökös fogás nálam is töltve lesz :))

Elisabeth írta...

Finom lehet ez a toltott tok, nalam egy ujdonsag...igy meg en nem keszitettem!

Annamari írta...

Ezt én is ehhez hasonlóan szoktam (a tök belsejét töltöm bele vissza, csak kaporral-paradicsommal elkészítve), és aránylag gyakran. Mi azok a furcsa fajzatok vagyunk, akik határozottan szeretjük a tököt.

María írta...

Így még én sem készítettem, de jó lehet :)

Kati írta...

Éva, köszönöm.

Kata, a tárkonyos szószt nem is hallottam idáig, majd el kell mond, hogy készül.

Aleda, egyszer ettem darált hússal, de az nem tetszett, de lehet csak azért mert nem jól volt elkészítve.

Ottis, igen, finom volt nagyon.

Anazar, szívesen látlak. Megnéztem, mert nem tudtam mik azok a mupett arcok, tényleg hasonlít, mintha olyan nagy szeme lenne.:)

Bianka, igen.:)

Panna, én is most próbálgatok olyan ételeket tökkel, amit mi itthon eddig nem készítettünk.

Elisabeth, én is most készítettem így először.

Annamari, igen én is szeretem a tököt, a család férfi tagjai nem nagyon vannak oda érte.

Mária, nagyon finom volt.