2011. július 14., csütörtök

Kajszibarackos muffin

Szerdán a piacon vettem egy kg kajszibarackot, mert nagyon megkívántam. Tudni kell rólam, hogy nagyon szeretem a barackot, bármelyik változatát, így egyrészét úgy magára megettem, néhány darabból pedig elkészítettem, ezt a muffint.








Hozzávalók:

  • 24 dkg liszt
  • másfél kiskanál sütőpor
  • 5 dkg cukor
  • 3 evőkanál pitypangméz
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • kevés reszelt citromhéj
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 5 kajszibarack
  • 3 húsvéti csokinyuszi(vagy más csoki)
  • pici só
Elkészítés:
Egy kisebb tálban a lisztet elkevertem a sütőporral. A vajat megolvasztottam. Egy másik edényben elkevertem a tojást a tejjel, az olvasztott vajjal, a mézzel, a cukorral, a vaníliás cukorral, a citromhéjjal. A barackokat kimagoltam, kis kockákra vágtam, a csokikat is kézzel darabosra törtem, majd mind a barackot, mind a csokit beleforgattam a lisztbe. A lisztes és a folyékony részt vigyázva összeforgattam, amíg a liszt teljesen átnedvesedett.
A vajjal kikent, muffin sütőpapírral bélelt formákat háromnegyedéig töltöttem tésztamasszával. Mindenik tetejére szórtam még egy - egy kocka barackot. Előmelegített sütőben 25 perc alatt megsült.

18 megjegyzés:

Petra írta...

Guszta lett!

Okki írta...

Egyet kaphatnék én is? :P
Nagyon guszta :)

Panna írta...

Nagyon guszta. Neked még van csoki nyuszid? Bár én sem szoktam megenni amit kaptam, jó ideje már nem is veszünk :))

Éva írta...

Hajrá muffinok!Guszta lett !

Bors and Pepper írta...

Hú, ez nagyon fincsi lehet!

Juci írta...

Most jól fogna egy pár. Nagyon rég készítettem sütit, fagyin és dinnyén élünk már egy pár napja.

babette írta...

Nagyon finom! Jó lenne, ha egy láthatatlan konyhatündér megsütné helyettünk ezeket a finomságokat ebben a nagy melegben:)))

Annamari írta...

Ezt most megenném. Egy tepsinyit, együltömben...

eSKa írta...

Nagyon finom lehet. A barackot mindenféle változatban és majdnem mindenféle állagban :) én is imádom. A csoki és a barack íze együtt nagyon jól hangzik. A pitypangmézet nem sajnáltad a sütibe?

bemka írta...

Kííííííííívánatos :)

Biró Anikó írta...

De jól néz ki:) Én általában csak csokisat és banánost készitek de most nagyon megkivántattad és ki kell próbáljam a kajszibarackkal is. Nagyon nagyon kivánatos.

Kati írta...

Petra, köszi.

Okki, természetesen, szívesen látlak.:)

Panna, ezeket a nyuszikat a párom kapta, csak nem ette meg, így jó lett a muffinba.

Éva, Bors and Pepper, köszi.

Juci, azt hiszem mindenki így van ezzel, csak hideget enne most.

barbette, reggel 7-kor felkeltem, hogy megsüssem amíg nincs nagy meleg, de már akkor is az volt, azt hiszem még korábban kell kelnem.

Annamari, el is fogyott nálunk is együltünkben, olyan jó gyümölcsös volt.

eSka, mostanában a pitypangmézet használom a muffinokhoz, mert elég ritkán eszünk magára mézet, gondoltam nem baj ha fogy.

bemka, köszi.

Bíró Anikó, nézz szét nálam, van vagy 12-13 muffin receptem, hátha még megtetszik valamelyik.

Elisabeth írta...

Sajnos én nem ismerem ezt a fajta barackot, de nagyon guszta és finomnak néz ki. A muffin az meg még finomabb...ügyesen készitetted el!
Kati, légyszives nézz át a blogomra, várr rád egy dij amit szivesen adom neked, add tovább, légyszives. Gratulálok!

mellissina2 írta...

Kati ezt most megsütöm,még a héten!!!tuti finom lehet!!

mellissina2 írta...

Kati vittem a muffin receptet.köszi!!!

Kati írta...

Elisabeth, a héten remélem tudom posztoni a díjat is, nagyon köszönöm.

melissina2, nagyon-nagyon finom, ha megsütöd írd meg milyen lett, ízlett-e?

Panna írta...

Muffin megsütve ;)) Köszi a receptet!

Kati írta...

Panna, megkukkintottam a muffinjaidat, fincsik lettek biztos.:)