2011. július 25., hétfő

Ecetes - sós tárkony télire

Nem nagy dolog az ecetes - sós tárkony elkészítése, azért írom le, mert a lestyánecet mellett többen a tárkony eltevése felől is érdeklődtetek nálam. Minden évben szoktunk készíteni, mert szeretjük a tárkonyt rántottás levesbe, paszulylevesbe, csorbába.
 Az idén jó sokat sikerült eltenni, három üveggel is lett.


 



Hozzávalók:
  • tárkony
  • ecet
 Elkészítés:
A tárkonyt megmostam, lecsepegtettem, a leveleket a megkeményedett száráról lecsipkedtem, lehuzógattam, majd éles késsel, mint a petrzselyemzöldet, megvágtam apróra. Ez vette fel a legtöbb időt. A megvágott tárkonyt egy tálban összekevertem ecettel és darabos sóval(ízlés szerint), majd az üvegekbe tömtem. A megmaradt levet ráöntöttem az üvegek tetejére.

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szeretem a tárkonyt, főleg levesekbe, de eddig még csak száritva tettem el. Nagyon jó ötlet ez is, csak most nincs tárkonyom:)

Adél írta...

Mi is használjuk télen,így teszem el én is a tárkonyt.

Petra írta...

Nagyon szeretem a tárkonyt, sokszor használom is! Nagyon jó ötletet adtál, köszi. :)

Roza írta...

Én a petrezselyemzöldet, zellerzöldet és a lestyánt szoktam sóban rétegezve eltenni. Sajnos, tárkonyt nem sikerült szereznem, pedig nagyon szeretnék:)
Hadd kérdezzem meg: attól, hogy ecetes a tárkony, akkor olyan ételekbe használod, amibe egyébként is tennél ecetet, vagy más miatt savanykás?

Kati írta...

trollanyu, mi mindig így tesszük el.

Aleda, igen nálunk is legtöbben így készítik télire.

Petra, nincs mit, örvendek, hogy tetszik az ötlet.

Roza, igen olyan ételekbe szoktuk tenni amibe amúgy is jár ecet, de a tárkony nem annyira lesz savanyú, hogy az ételt megsavanyítsa. Csorbába, rántottáslevesbe, paszulylevesbe használjuk.