2011. július 18., hétfő

Csirkesült Hasselback krumplival és ribizlimártással

A Hasselback krumplit Illéskrisznél láttam nemrég, nagyon megtetszett, így most ki is próbáltam. Nagyon finom, szinte ropogós lett, Illéskrisz, köszönöm. Mivel most ribizliszezon van, a ribizlimártás adta magát. És ahogy máskor is, a csirkehús nagyon talált a gyümölcs ízével.




Hozzávalók:
a sülthöz:
  • a csirke mellehúsa, alsó-, felsőcombjai
  • 1 hagyma
  • kevés olaj
  • bors
a Hasselback krumplihoz:
  • 15 közepes újkrumpli
  • bors
  • csirke grillfűszer
  • 5 - 6 evőkanál olívaolaj vagy napraforgóolaj
a ribizlimártáshoz:
  • 25 - 30 dkg leszemezett ribizli
  • 2 evőkanál tejföl
  • fél evőkanál liszt
  • 4 kávéskanál méz
  • pici só
Elkészítés:
  A megtisztított, megmosott csirkehúst kevés olajon átsütöttem, amíg kifehéredett. Ezután fűszereztem, hozzátettem a négyfelé vágott hagymát, kevés vizet töltöttem alája, és puhára pároltam. Amikor a víz elfőtt alóla az olajon szép pirosra sütöttem.
  Az újkrumpli héját levakartam, megmostam, és egy evőkanálba illesztve őket, keresztben bevagdostam. A kanál pereme nem engedi, hogy teljesen átvágjuk a krumplit, így egészben marad. A krumplikat ezután fűszerrel jól megszórtam, bőven megöntöztem az olajjal, és előmelegített sütőbe toltam, néha meglocsoltam az alatta lévő olajjal, kb. 50 perc alatt sült meg. Illéskrisz tanácsára kb. akkora krumplikat válogattam, amelyek pont a kanálba beletaláltak, így nem okozott gondott a bevagdosásuk.
  A ribizlit megmostam, leszemeltem. Előbb tésztaszürőn átpasziroztam egy fakanál segítségével, majd egy szélesebb teaszűrőn is átszűrtem, hogy az apróbb magok is fennakadjanak. A kapott szószt felforraltam, picit megsóztam, hozzátettem a mézet, és besűrítettem a tejföllel elkevert liszttel. Langyosan tálaltam a hús mellé.

16 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Nagyon jól hangzik, a krumplit lejegyeztem , biztos el fogom készíteni! A gyümölcs és hús párosítás meg az egyik kedvencem!

Éva írta...

Nagyon guszta, ribizlit még nem ettem mártásnak de biztos nagyon finom!

Alíz írta...

Ezt a krumplit úgy is lehet csinálni, hogy két fakanálnyél közé rakod a pityókát és úgy vagdosod be.

Petra írta...

Ezt én is kipróbálom. Guszta, mint mindig!

Adryenn írta...

Nagyon guszta lett:-)
Köszönet a szuper receptért.
Ribizli mártást életembe egyszer ettem mikor nászúton voltunk (már 4éve).Szarvascombhoz adták,nagyon isteni volt.Szerencsére most már látom nálad a recijét így ki tudom itthon is próbálni:-)

eSKa írta...

Megint egy finomság. A hűs és gyümölcs párosítást én is nagyon szeretem, de ribizlimártást még nem ettem. Látványnak is gyönyörű :)

Blogkonyha írta...

Finom lehet gyümölccsel! Én szeretném, de itthon szerintem nem ennék meg / finnyás banda /. Holnap ebédre kérnék egy kóstolót!!

mellissina2 írta...

A sült burg.a csirke,és még hozzá a ribizli mártás,jöhet!!!!!
De nem találom a hamis pacallevest,és lehet hiába keresem!!:):):):)

Kati írta...

Angi Angéla, örvendek, hogy tetszik a recept.

Éva, nagyon finom, savanykás mártás.

Alíz, köszi az új ötletet.

Adryenn, igen vadhúsokhoz szoktak adni ribizli vagy áfonyamártást, csirkével is nagyon finom, párolt disznó vagy marhahús mellé pedig meggymártást is szoktak tálalni egyes helyeken.

eSKa, köszönöm, próbálom kiaknázni az idénygyümölcvsök adta lehetőséget, így készült a ribizlimártás.

Illéskrisz konyhája, apukám se enné meg, sőt a párom se nem nagy hús-gyümölccsel rajongó, de azért néhanapján megeszi, mert szeret kipróbálni újdonságokat.

mellissina2, itt találod a hamis pacalleves receptjét:http://makacskakonyhaja.blogspot.com/2011/01/hamis-pacalleves-csirkemellbol-ciorba.html
Amióta először elkészítettem, a párom mindig ilyent akar enni, tényleg nagyon finom.

trollanyu írta...

Nsgyon finom kaja:) náluk is az a helyzet, hogy a férficsapat nem enné meg. De miért kell mindig a férfiak kedvére főzni? Néha a magam kedvében is járhatok:)

Márti írta...

Akkor azt is megtudtam, hogy ez a "hasselback"...és a beirdalásos tipp is jó !

Biró Anikó írta...

Nagyon jól hangzik lejegyeztem a receptet...köszi,hogy ennyi jó receptet osztasz itt meg..:) A férjed büszke lehet,hogy ilyen ügyes a felesége!

egycsipet írta...

Sosem próbáltam még a ribizlimártást, izgalmas lehet a hússal, ki fogom próbálni alkalomadtán! :)

Kati írta...

trollanyu, így van, néha magunk kedvére is főzhetünk valami finomat.

Márti, :) köszi.

Biró Anikó,örvendek, hogy tetszik a recept, a párom még nem a férjem:), bár olyan rég együtt vagyunk, hogy az egy házasságnak is beillik.

egycsipet, nem fogsz csalódni benne.

BoGyo írta...

:-) azt hiszem nyáron ki is próbálom a ribizli szószt, már csak a színe miatt is:-)

Kati írta...

Ez a Hasselback krupli nagy kedvenc lett nálunk, ha jól emlékszem Illéskrisztől tanultam, és a ribizliszósz is isteni volt vele:)