2011. június 1., szerda

Salátás paszulyleves(bableves)

Az egyik kedvenc nyári levesem a salátás paszulyleves, amelyet melegen és hidegen is fel lehet szolgálni, zöldhagymával az igazi. Elkészítése hasonló a paszulyleveséhez.



Hozzávalók:
  • kb.30 - 40 dkg szárazpaszuly(szárazbab)
  • 4 - 5 maréknyi saláta
  • 10 dkg füstölt szalonna(sertésbőrt is lehet bele tenni)
  • 1 hagyma
  • 2 evőkanál liszt
  • pirospaprika
  • ecet
  • 1 csokor kapor
  • 2 dl tej
  • csorrintásnyi olaj
Elkészítés:
A beáztatott paszulyt a csíkokra vágott szalonnával, a bőrrel és az apróra vágott hagymával bő vízben(kb. 3 l) főni tettem. Amikor a paszuly már majdnem teljesen megpuhult megsóztam, és hozzáadtam 4 - 5 jó maréknyi megmosott, és megtépdesett salátát, valamint az apróra vágott kaprot. Amíg a saláta főtt, elkészítettem a rántást: az olajon a lisztet megpirítottam, picit megszórtam pirospaprikával, és felöntöttem fele tejjel, fele vízzel. Amikor a paszuly és a saláta is megpuhult, hozzákavartam a rántást, és hagytam ismét felfőni. A tűzről levéve megsavanyítottam három evőkanál ecettel.

7 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon finom lehet ez a leves. A salátalevest szeretem, de így babbal még nem próbáltam, de itt az ideje, viszem is a receptet magammal.:)

Edó írta...

Nem is tudom hol az eszem,hogy idén még nem készítettem salátalevest!Pedig nagyon nagy kedvencem.Most megkívántam.

Panna írta...

Nagyon jól hangzik! Bár mi épp most tüntettük el a kertből az összes salátát, de azért jutott egy kicsi a fagyasztóba is.

Márti írta...

Ilyet viszont én nem ettem soha! de fincsi lehet:)

Kati írta...

Gizi, édesanyám és nagymamám is készíti amióta az eszemet tudom, én egyszerűen imádom.

Edó, pedig az nagyon finom, mi már sokszor ettünk a tavaszon.

Panna, akkor máris veheted elő a fagyasztóból.

Márti, én egyszerűen imádom.

Timi írta...

Az egyik kedvenc levesem. Erdelybol vagyok, tehat felenk keszitik gyakran nyaron foleg.

Unknown írta...

😃 finom hazai 😜