2011. június 6., hétfő

Rántott szójaszeletek tepsis krumplival

Életemben először készítettem szóját, de még fogok, mert a párom nagyon szereti, és nekem is ízlett így. A szójánál szerintem minden a fűszerezésen múlik, mert másként ízetlen marad.


Hozzávalók:
  • 8 szójaszelet
  • 3 tojás
  • fél maréknyi apróra reszelt juhsajt
  • liszt
  • bors
  • 4 - 6 cikk fokhagyma
  • olaj a sütéshez
  • 8 -10 krumpli
  • 2 sárgarépa
  • 2 petrezselyem
Elkészítés:
Egy kisebb fazékban vizet forraltam, sóztam, borsoztam, beletettem a fokhagymát, és ebben a fűszeres lében az utasítás szerint 30 percig főztem a szeleteket. Utána kivettem a vízből, enyhén megnyomkodtam, hogy a felesleges víz kifolyon belőle. A szeletek mindkét oldalát sóztam, borsoztam, keveset állni hagytam. A tojásokat a  sóval, a borssal, a reszelt sajttal habosra vertem. A szójaszeleteket megforgattam lisztben, majd a tojásban, és forró olajban megsütöttem.
A megtisztított krumplit, sárgarépát, petrezselymet hasábokra vágtam, megsóztam, összekevertem kevés olajjal, és alufóliával lefödve a sütőben puhára pároltam, majd a fóliát levéve megszórtam sajttal és picit megpirítottam.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Eddig még nem ettem szóját, de ezt is ki kellene valamikor próbálnom.

Adela Zilahi írta...

Nagyon szeretem a szojat!

Panna írta...

Még én sem ettem szóját, talán majd egyszer, mert már tervben van :))

Ditta tortái írta...

Én sem ettem,de fincsi lehet.

Kreatív konyha írta...

Nekem a nagyobbik fiam jobban szereti a szóját,mint a sima húst. Most éppen szójakockát vettem :)
Ez a recept is jól hangzik

Biró Anikó írta...

Nagyon jól néz ki....Én is szoktam késziteni szóját mivel a párom vegetáriánus gyakran és hát szeretjük is..bár a fűszerezésnél én nem használom a borsot mivel nem egészséges a májnak helyette vegetát vagy mostanában a maggi izvarást használom és nagyon finom. Mi nagyon szeretjük..:)