2011. május 23., hétfő

ReteksalátaTokaji muskotályos borecettel

Ez az első Tokaji borecettel készült receptem, méghozzá a muskotályból készült borecettel. Egy egyszerű, friss saláta különlegessé téve a muskotáyos borecettel, amely tökéletesen harmonizált az összetevők ízével.



Hozzávalók két személyre:
  • 4 - 5 fiatal pirosretek
  • 4 - 5 fiatal  fehér jégcsapretek
  • 6 salátalevél
  • 5 - 6 szál petrezselyemzöld
  • 4 - 5 kávéskanál megpirított héjatlan napraforgómag
  • 1 kávéskanál muskotályból készült borecet
  • 5 - 6 csepp olívaolaj
Elkészítés:
A retkeket megmostam, megszárítottam, vékony karikákra vágtam, megsóztam. A petrezselyemzöldet apróra vágtam, összekevertem a borecettel, az olivaolajjal, és a retekre öntöttem, összeforgattam vele. Két szufléformát kibéleltem a salátalevelekkel, beleadagoltam a retket, a tetejét megszórtam a pirított napraforgómaggal. Fél órára a hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.

5 megjegyzés:

María írta...

Nagyon csinosak a salátáid!! Imádom a retket minden formában!!

Nelli írta...

Ilyen nagy melegben nem is kell ennél jobb!:-)

Panna írta...

Hm.. jó kis saláta recept! Nyámi, kérek szépen egy picit :))

Nely írta...

Foarte buna si prezentarea foarte frumoasa!

Kati írta...

Mária, köszönöm, én is nagyon szeretem a retket.

Nelli, így az igaz.:)

Panna, köszönöm.

nely, multumesc.