2011. május 27., péntek

Akácvirág szörp

Anyukám hagyományos bodzavirág szörpjének mintájára készítettem akácvirág szörpöt. Ez a szörpnek az a változata, amelyet nem télire készítek eltenni, hanem csak a nyári meleg napokon elfogyasztani. Ezért kevesebb benne a cukor.




 Hozzávalók:
  • 25 - 30 fürt akácvirág
  • 3 l víz
  • 35 - 40 dkg cukor
  • csorrintásnyi ecet
  • 1 citrom
  • pici só
Elkészítés:
A cukrot a vízben addig kavargattam amíg elolvadott. A virágokat egy háromlitres üvegbe beletettem, ráöntöttem a cukros vizet, hozzáadtam az ecetet, a sót, a karikákra vágot citromot, és jól összekavartam. Kistányérral lefedve 2 -3 napig meleg helyen érlelem. Remélem, hogy ugyanúgy finom lesz mint a bodzából készített szörp.

8 megjegyzés:

Panna írta...

Finom lett? Én imádom a bodza szörpöt, de ilyet még nem ittam...

Kati írta...

Panna, még nem tudom milyen lett, mert még érik, de beszámolok róla.

eSKa írta...

Nálunk már sajnos elvirágzott az akác. Bodzából én is készítek minden nyáron. Az egyik legfinomabb szörp szerintem.

csipike írta...

Szia Kata! Nagyon ügyes vagy, hogy ennyi újdonságot bátran kipróbálsz ;-)
Végre tudok megjegyzést írni Mozillán.

Ditta tortái írta...

Én sem ittam még soha ilyet,de nagyon finom lehet!

Kati írta...

eSKa, igen most már nálam is elkészült a bodtaital is, de az akác is nagyon finom, már el is fogyott.

csipike, köszi, igyekszem.:)

Ditta, igen finom, jellegzetes akác íze van.

Unknown írta...

Ma szedtünk akácvirágot én is kipróbálom :o)

Kati írta...

Nálam is most érik egy üveggel, tegnap készítettem:)