2011. április 22., péntek

Sonkás kifli, sajtos (szezámagos) félhold, napraforgómagos sós rúd avagy "Hármat egy csapásra"

Ezt a receptet Gergely Éva: Erdélyi ízek című szakácskönyvében találtam, most sütöttem második alkalommal. Azért szeretem , mert sok lesz belőle, és egyszerre háromféle. Sós süteményként ezt készítettem húsvétra.



Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 1 tojás
  • kis só
  • diónyi élesztő
  • kis tej, kb. 2 dl (amennyit felvesz) 
  • 1 tojás a kenéshez
  • napraforgómag, szezámmag a szóráshoz
a töltelékhez:
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 10 dkg darált sonka
  • 4 dkg darált szalonna
  • bors
  • 1 evőkanál tejföl

Elkészítés:

A tészta anyagait annyi tejjel gyúrtam össze, hogy jól nyújtható lett. Három részre osztottam, és amíg a tölteléket készítettem, pihenni hagytam, majd háromféle sós süteményt készítettem belőle.
 Az egyik részből sonkás kiflit készítettem. A tésztát késfok vastagságúra nyújtottam, négyzetekre vágtam, és megtöltöttem a szalonnából, tejfölből, sonkából, pici sóból készített sonkakrémmel, (a krémhez az összetevőket összeturmixoltam, krémesre), felcsavartam, tojással megkentem, és megsütöttem.
 A második részből sajtos félholdakat készítettem. A tésztát (kb.) fél cm vastagra nyújtottam, reszelt sajtot hintettem rá vékony rétegben, a sajtot a nyújtófával kissé belenyomkodtam a tésztába, kettéhajtottam a lapot, és tésztakiszúróval félhold alakú darabokra vágtam. Tojással megkentem, a tetejére is sajtot szórtam, és világosra sütöttem. Egyrészére sajt helyett szezámmagot szórtam.
 A harmadik részből, napraforgómagos sós rudakat sütöttem, a tésztát kinyújtottam fél cm vastagságúra, derelyevágóval csíkokra vágtam, megkentem tojással, megszórtam napraforgómaggal, és megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések: