2011. április 25., hétfő

Parasztcsorba disznóhússal a 42. VKF - re

Mivel anyukám főzte meg a húsvéti tyúkhúslevest, én húsvétra parasztcsorbát készítettem, mert a csorbákat nagyon szeretjük. Finomra is sikeredett.
Elérkezett a 42. VKF - re készült ételek közzétételének ideje is, én ezzel a levessel szeretnék részt venni, mivel Strawberry a 42. VKF háziasszonya színpompás ételeket kért tőlünk. Lehet nem éppen vibrálóak a csorbám színei, de azt hiszem a csorbánál színpompásabb leves nincsen, mivel többféle színű zöldség kerül bele.



Hozzávalók:
  • fél kg csontos disznóhús
  • 4 - 5 közepes sárgarépa
  • 2 - 3 közepes petrezselyem
  • 1 kisebb zeller
  • fél fej friss káposzta
  • fél doboz zöldborsó
  • fél doboz szemesbab
  • 3 krumpli
  • 1 dl paradicsomlé
  • 1 hagyma
  • bors
  • 2 evőkanál olaj
  • fél kávéskanál citromsó
  • 1 szál lestyánzöld
Elkészítés:

A disznóhúst kb. 3 l hideg vízben, sóval főni tettem. Amikor felfőtt a habját leszedtem, és lassú tüzön puhulni hagytam. Amíg a hús főtt, meghámoztam a zöldséget(hagyma, sárgarépa, petrezselyem, krumpli), megmostam, és a káposztával együtt kisebb kockákra vágtam. Amikor a hús megpuhult kivettem a levéből, és hideg vízbe tettem, hogy meg ne barnuljon. A felkockázott zöldséget beletettem a húslébe, megsóztam, borsoztam, és puhára főztem. Amikor a zöldség is megpuhult a húst leszedtem a csontról, szintén kockákra vágtam(amennyire lehetett), és visszaraktam a levesbe, ugyanakkor hozzáadtam a krumplit, a borsót és a szemesbabot, ezekkel csak éppen még egy kicsit összefőztem, hogy ne máljanak szét. A paradicsomlevet az olajon egy kicsit megpirítottam, és szintén a leveshez adtam, mert szép színt ad neki. Végül citromsóval savanyítottam, és a tetejére apróra vágott lestyánt szórtam.



A kockára vágott zöldség

Nincsenek megjegyzések: