2011. április 7., csütörtök

Csalános - juhsajtos kockák és könnycseppek

A szerda délutáni sétán, amikor az ibolyát szedtem, gyűjtöttem egy jó maréknyi zsenge csalánt, mert nemrég Márti blogján láttam egy zsenge csalánnal készített sósrudat, és nagyon megtetszett. Gondoltam én is kipróbálom. Nem a Márti receptjét használtam, mert nekem is van egy bevált sósrúd receptem, ami már a blogon is fent van. Ezt a receptet kiegészítettem a csalánnal, és némi juhsajttal. Mivel sósrúd már szerepel a blogomon, és a hétvégén megajándékoztam magam néhány sütemény formával, ezért úgy döntöttem, hogy kockákat és könnycsepp formákat fogok kivágni belőle. Szeretek formákkal dolgozni, olyan mutatós süteményeket lehet velük készíteni.





Hozzávalók:
  •  30 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 3 tojássárgája
  • 1 tojás
  • kevés tejföl vagy joghurt
  • egy maréknyi zsenge csalán (csihány, ahogy nálunk mondják:))
  • egy maréknyi juhsajt
  • ízesítőnek: köménymag, napraforgómag, őrölt piros paprika, szezámmag, mák, sajt 
Elkészítés:
 A csalánt megválogattam, megmostam, és fővő vízben 4 - 5 percet főztem, majd leszűrtem, lecsepegtettem, és a sajttal együtt krémesre turmixoltam. A lisztet, a margarint, a tojássárgáját, a joghurtot, a csalánpépet, csipetnyi sót jól összegyúrtam, konyharuha alatt fél órát pihentettem. Majd a tésztát kisujjnyi vastagra nyújtottam, és a formákkal kivágtam, megsóztam. Egy tojást felvertem egy csepp olajjal, és ezzel bekentem a sütik tetejét, ízesítésként köménymagot, napraforgómagot, piros paprikát, szezámmagot, mákot, sajtot szórtam rá. Előmelegített sütőben, közepes lángon, 20 - 25 perc alatt szépen megsültek. A csalántól gyönyörűszép zöld színt kaptak, nem is hittem volna. Színes süteményeim lettek.



Sütés előtt a tepsiben.



9 megjegyzés:

Panna írta...

Nagyon mutatósak lettek! Lett valamilyen különleges íze a csalántól? Én még sosem ettem...

Ottis írta...

Nagyon ötletes!!

Juci írta...

Nekem is tetszik, biztos finom!

@havas írta...

De jól néznek ki! Biztos vagyok benne, hogy ezt is ki fogom próbálni!

judit60 írta...

Nagyon szépek lettek.

Kati írta...

Pana, köszönöm, nem érzik különösebben a csalán íze benne, a sajt az ami dominánsabb, viszont nagyon szép színt adott neki.

Ottis, Juci, Kata, Judit60, köszönöm!

Emoke írta...

Erről én még nem is hallottam! :) Tényleg jók lettek!! :)

babette írta...

Szép és ötletes! Igazi tavaszi finomság.

María írta...

Csak tátom a szám, hogy mik vannak! Eszembe nem jutott volna, de nagyon tetszik!