2011. február 1., kedd

Élesztős csöröge a VKF. verseny 40. fordulójára

Mottó:
"Fánkot sütött nagyanyánk... Volt öröm!
Egy üst zsír feketéllett a tüzön.
De amikor kezdett duzzadni a fánk,
Nagyanyó kiált: „Elfogyott a fánk!”
Se fánk – se fánk..."
Jankovich Ferenc: Az egyszeri- kétszeri fánk

Nemrég értesültem TücsökBogár blogján a VKF. (Vigyázz!Kész!Főzz! verseny) 40. fordulójáról. Ennek a fordulónak a háziasszonya TücsökBogár, aki témaként, a farsangi időszakra hivatkozva a fánkot jelölte meg, valamilyen öntettel, szósszal, mártással.
Bár még új vagyok a gasztrobloggerek között, gondoltam én is szerencsét próbálok. Csak nyerhetek vele.
Mivel még soha nem sütöttem fánkot, hosszas gondolkodás után a csörögét választottam, mert ahhoz útmutatást kérhettem nagymamámtól, ő szokott ilyet sütni. A nagymamám receptje megegyezett Gergely Éva: Erdélyi ízek című könyvében található csöröge recepttel, annyi különbséggel, hogy nagymamám zsírt használ, tejföl helyett. Én e két recept alapján dolgoztam, annyi változtatással, hogy a tejföl mellé tejet is társítottam.
Mama köszönöm a segítséget!



Hozzávalók:
  •  25 dkg liszt
  • 1 dkg élesztő
  • 1 kiskanál porcukor, kis só
  • 2 tojássárgája
  • 0, 5 dl tejföl
  • 1 dl tej (amennyit felvesz a tészta)
  • olaj a sütéshez
  • porcukor a tetejére
  • keserű-, és fehércsoki reszelék a tetejére
  • 3 kivi az öntethez
  • 1 tasak vaníliás cukor

    Elkészítés:

    Az élesztőt a tejben a cukorral felfuttattam. Egy lapítón az összes hozzávalót jól összegyúrtam, nem túl lágyra. Letakarva háromnegyedórát pihentettem. Ezután vékonyra kinyújtottam, és 2 ujjnyi széles, 10 - 12 cm hosszú csíkokra vágtam derelyevágóval, a közepükbe egy lyukat vágtam, a felső sarkát keresztülhúztam rajta, és forró olajban, gyorsan megsütöttem. Vigyázni kell rá, mert hamar megég.
    A következőkben úgy érzem a hagyományost egy picit ötvöztem a modernnel, vagy legalábbis mással, remélem nagyanyáink nem haragszanak meg érte.
    Porcukor helyett keserűcsoki és fehércsoki reszelékkel szórtam meg még forrón a csörögéket. Nagyon szépek lettek.
    Az öntetet nagyon egyszerűen készítettem, mivel úgy vélem egy  "könnyű"  dresszing elég a csörögéhez. A kivit azért választottam, mert szerintem savanykás íze nagyon jól kiegészíti az édeset, vagyis a csokit a csörögén.
    A kiviket meghámoztam, kockákra vágtam, 1 tasak vaníliás cukorral összeturmixoltam. Ezzel tálaltam a csörögét.
    Jó étvágyat mindenkinek!

    1 megjegyzés:

    Panna írta...

    Szia!
    Hm..de jól néznek ki, szívesen megkóstolnám őket!