2011. január 18., kedd

Töltött pulykamellfilé kukoricás rizzsel

Még Karácsony előtt kaptunk ajándékba egy pulykamellett és egy pulykacombot, ami eddig a fagyasztóban várta sorsát. A pulykamell egyik részéből készítettem a hamis pacallevest, a másik részéből pedig ezt a sültet a vasárnapi ebédhez.

 Hozzávalók a töltött pulykamellhez:
  • négy közepes pulykamellfilé
  • négy szelet lapsajt
  • négy szelet gépsonka
  • egy maréknyi előre megpárolt zöldpaszuly
  • bors
  • két tojás
  • liszt
  • olaj a sütéshez
Elkészítés:
A pulykamellfiléket kipotyoltam, megsóztam, borsoztam. Minden szeletre ráfektettem egy szelet sonkát és sajtot, valamint két darab zöldpaszulyt. Ezután óvatosan feltekertem, fogpiszkálóval átszúrtam a biztonság kedvéért, hogy szét ne essen.A tojásokat sóval, borsassal felvertem, a hústekercseket előbb lisztbe, majd a tojásba forgattam Forró olajban, de lassú tüzön megsütöttem. Sütés után a fogpiszkálókat kihúztam a tekercsekből. Féltem, hogy a hús nem sül át, vagy éppen túl kiszárad, de hála Istennek porhanyós, zamatos maradt, éles késsel szeletelve nagyon mutatós sült.

Hozzávalók a kukoricás rizshez:
  • egy csésze rizs
  • egy doboz kukorica
  • só 
  • egy fej hagyma
  • olaj
  • petrezselyemzöld
Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát olivaolajon megfonnyasztottam, ezen a megmosott rizset picit megpirítottam, megsóztam, majd felöntöttem másfél csésze forró vízzel, és fedő alatt puhára pároltam. A végén hozzákavartam kevés szárított petrzselyemzöldet és a kukoricát. A rizs picit szárazabbra sikeredett, mint ahogy én szerettem volna, végül hozzákevertem kevés tejfölt, így pont olyan lett ahogy elképzeltem.

Nincsenek megjegyzések: