2011. január 6., csütörtök

Prológus

A középiskola elvégzése után egy évet otthon töltöttem szüleim mellett, hogy jobban felkészülhessek az egyetemi felvételire. Ez az év meghatározó volt "főzőtudományom" megalapozása szempontjából. A mesterem édesanyám volt, aki előbb elmagyarázta az étel elkészítésének módját, aztán rám bízta a főzést-sütést. Ennek sokszor a család itta meg a levét, mert nem mindig sikerült olyan ízletesre az ebéd, a vacsora mint az édesanyámé, de az év vége fele már dicsérő szavakat is kiérdemeltem édesapámtól, testvéreimtől. Ha a gasztronómiában lehet stílusról beszélni, akkor alapvető főzőstílusomat édesanyámtól vettem át.
Azután az egyetem elvégzésének négy éve alatt volt időm elmélyíteni és gyakorolni főzőtudományomat.  Barátnőmmel és egyben lakótársnőmmel rengeteget "kotyvasztottunk" A főzőcskézések alatt a barátnőm édesanyjának és a házinéninknek, Rózsika néninek a konyhatitkaiból  is ragadt rám néhány fogás. Főleg a házinénink teljesen másképpen főzött, mint mi. Ugyanakkor a párom édesanyjától is tanultam recepteket.
Az egyetem elvégzése után hazatérve már a három-négy minta ötvözéséből kialakult módon főztem.
Egy-két éve kezdtem az internetről, gasztroblogokról is recepteket kipróbálni, a hagyományost az újítással elegyíteni.
A gasztroblogokból ihletődve, arra gondoltam én is megosztom tapasztalataimat másokkal a sütés-főzés terén.


3 megjegyzés:

Alíz írta...

Kedves Kati,

Isten hozott Gasztroblogesztányban!

Vicuska írta...

Kati gratulálok, nagyon tetszetős és finom a blogod, ahogy időm engedi, jövök Hozzád vendégségbe! :)

Kati írta...

Alíz, már szinte eltelt egy év azóta:) És jól érzem magam itt:)

Vicuska, természetesen nagy szeretettel várlak:)