2011. január 10., hétfő

Arab csirkefilé tepsis krumplival és gombaszósszal Kati módra

Néhány éve megrendeltem a Kedvenc receptjeim című szakácskönyvet, amelyet úgy kellett összegyűjteni, minden hónapban küldött a kiadó 3 - 4 lapot, amit egy doszárba kellett belekapcsolni. Nagyon részletesen leírt, szép képekkel illusztrált receptek voltak. Aztán abbahagytam a gyűjtésüket, mert rájöttem, hogy abban az árban egy igazi szakácskönyvet is vehetnék. Az arab csirkefilét ebből a "könyvből" tanultam. A tepsis krumplit és a gombaszószt egyszerű házi recept alapján készítettem.
Arab csirkefilé
Hozzávalók: (két személyre)
  • 4 szelet csirkemellfilé
  • sajt (lehet füstölt is)
  • az eredeti recept szerint kimagozott olajbogyó, de ennek hiányában én gombát használtam
  • 2 db. tojás
  • olaj a sütéshez
  • bors
Elkészítés:
Mivel én házi csirkéből készítettem, előbb kicsontoztam a csirkemellet, megmostam, vékony szeletekre vágtam, majd kipotyoltam. Minden szeletet megolajozott alufóliára helyeztem, megsóztam, borsoztam. Az így fűszerezett szeletekre hosszúkásra vágott sajtdarabokat, és előre megpárolt gombadarabokat tettem. Ezután felgöngyöltem a húst, és betekertem az alufóliába. A fóliába tekert hústekercseket kb. 15 percre lobogó vízbe dobtam, majd kivettem, hagytam kihűlni őket, és leszedtem róluk a fóliát. Ezt követően a tekercseket lisztbe, majd tojásba forgattam, és forró olajban kisütöttem.
Tepsis krumpli
Hozzávalók:

  • 10 db. krumpli
  • olaj (napraforgóolaj, olivaolaj, fokhagymás, oregánós fűszerolaj ízlés szerint)
Elkészítés:
A  krumplit meghámoztam, megmostam, négybe vágtam, majd egy edényben megsóztam, és csak egy annyi olajat csorrintottam rá, hogy a darabok enyhén olajosok legyenek. Ezután jól összeforgattam, egy tapadásmentes tepsibe borítottam, alufóliával lefedtem. Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készült el. 30 perc után levettem róla a fóliát, és még 10 percig hagytam pirulni.
Gombaszósz
Hozzávalók:
  •  gomba
  • 1 fej hagyma
  • tejföl
  • joghurt
  • bors
  • örölt pirospaprika
  • apróra vágott petrezselyem levél
  • olaj
  • 2 evőkanál liszt
Elkészítés:
Az apróra vágott hagymát az olajon megfonnyasztottam, hozzátettem a megvágott gombát (én csiperkét, rókagombát és fűgombát használtam), kevés vizet töltöttem alája, és megpároltam. Amikor a víz elpárolgott alóla, a lángról félrehúzva, késhegynyi pirospaprikát szórtam rá, hozzákavartam a lisztet, sóztam, borsoztam, felöntöttem fele rész tejföllel, fele rész joghurttal. Folyton kavargatva besűrítettem, végül megszórtam petrezselyemzölddel.
Íme az eredmény:



Nincsenek megjegyzések: